حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی با تاکید بر اینکه فعالیت‌ نخبگان و استعدادهای برتر نباید از برخی حوادث تاثیر بگیرد، گفت: مهاجرت نخبگان با خدمات ماندگار متوقف می‌شود که باید مورد توجه مسوولان باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در سمنان در دیدار با جمعی از اعضای بنیاد نخبگان استان گفت: با وجود تلاش‌های متعدد ظرفیت‌های نخبگان و استعدادهای برتر کشور در بخش‌های گوناگون به طور کامل شکوفا نشده است و ظرفیت‌های ممتاز انسانی، فرهنگی و طبیعی ایران نادیده گرفته می‌شود.

وی با انتقاد از برخی چهره‌های سیاسی که توانمندی‌های ملت ایران را تحقیر می‌کنند، افزود: با وجود این، نباید به هوش و استعداد خود مغرور شویم اما اینکه توان فرزندان و جوانان نخبه این کشور را تحت عناوین مختلف کوچک جلوه دهیم، پذیرفتنی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در سمنان با اشاره به اینکه از دیدگاه رهبر معظم انقلاب جایگاه برجسته ایرانیان و ضریب هوشی نخبگان دارای اهمیت ویژه ‌ای است، گفت: باید زمینه بهره‌مندی استان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشجویان بویژه نخبگان استان فراهم شود.

وی تامین زیرساخت‌های علمی و پژوهشی مورد نیاز نخبگان را ضروری دانست و ابراز کرد: بخش عمده نخبگانی که ایران را به مقصد سایر کشورها ترک می‌کنند از کمبود امکانات و تجهیزات مورد نیاز گلایه دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.