رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم، گفت: احداث زیرگذر و تونل امام موسی صدر در ضلع غربی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) یکی از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی پیش روی شهر قم است که یک‌هزار و ۱۳۴ میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش‌بینی شده‌است.

سید محمدحسین دهناد گفت: تونل و زیرگذر امام موسی صدر به بهبود ترافیک و همچنین عبور و مرور زائران در پیرامون حرم مطهر بانوی کرامت کمک می‌کند.

 رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم، عنوان کرد: طول این زیرگذر و تونل یک‌هزار و ۴۳۰ متر است که از پل شهید رجایی قم آغاز و تا پل حجتیه در مقابل حرم مطهر امتداد می‌یابد.

دهناد با بیان اینکه برای احداث این زیرگذر یک‌هزار و ۶۰۰ هزار مترمربع خاک‌برداری صورت خواهد گرفت، گفت: در مجموع طول این زیرگذر با طرح‌های توسعه‌ای اطراف آن به ۱.۷ کیلومتر خواهد رسید.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: در بودجه سال‌جاری برای آغاز مقدمات اجرای این طرح ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده‌بود.

او ادامه داد: وجود برخی معارضات مانند تاسیسات گاز مهم‌ترین چالش در اجرای این طرح حمل‌ونقل و ترافیک است.

دهناد با بیان اینکه به‌خاطر موقعیت ویژه این طرح، پروژه زیرگذر امام موسی صدر نباید معطل تامین منابع بماند، عنوان کرد: در مجموع و با احتساب تغییرات قیمتی پیش‌بینی می‌شود هزینه تمام شده احداث این طرح به یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم در پایان ابراز کرد: طرح زیرگذر امام موسی پس از آغاز عملیات اجرایی در یک بازه زمانی ۳۶ماهه تکمیل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار