مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه از استان کرمانشاه به عنوان رتبه اول مقاوم‌سازی مسکن روستایی در کشور نام برد.

محمدجواد خجسته مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه اشاره به اینکه سهمیه تسهیلات بهسازی واحد‌های مسکونی روستایی در استان کرمانشاه ۶ هزار فقره بوده که تاکنون پنج هزار و ۱۰۰ واحد به بانک‌های عامل معرفی شده است، افزود: از این تعداد چهار هزار و ۳۰۰ واحد قرارداد منعقد شده و عملیات بهسازی سه هزار واحد مسکونی نیز به اتمام رسیده است.

اجرای طرح هادی در بیش از هزار روستای استان کرمانشاه

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه هزار و ۷۱۵ روستای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی است، تصریح کرد: از این تعداد طرح هادی ۸۵۷ روستا بازنگری و هزار و ۹۱ روستا به مرحله اجرا رسیده است.

خجسته شاخص اجرای طرح هادی در کشور را ۶۳ درصد عنوان کرد و افزود: استان کرمانشاه به طور میانگین ۶۲ درصد طرح هادی روستا‌ها را اجرا کرده و جزو ۱۰ استان اول کشور است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه به موضوع توانمندسازی جوامع روستایی از محل تسهیلات تکلیفی نیز اشاره کرد و گفت: برای اولین بار ۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای روستا‌های کرمانشاه اختصاص یافت.

وی افزود: تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات جذب شده که از این منظر نیز استان کرمانشاه رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

خجسته خاطرنشان کرد: امسال هم برای استان کرمانشاه هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافته که تاکنون ۴۱۰ میلیارد ریال جذب شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه براساس آخرین نتایج سرشماری نفوس و مسکن (سال ۱۳۹۵) جمعیت روستایی استان کرمانشاه ۴۷۸ هزار و ۴۴۴ نفر اعلام شده است، افزود: در این استان مرزی ۱۴ شهرستان، ۳۴ بخش و ۸۷ دهستان وجود دارد.

خجسته افزود: در استان کرمانشاه ۲ هزار و ۵۹۸ روستا دارای سکنه وجود دارد که یک هزار و ۷۰۹ روستا آن بالای ۲۰خانوار و ۵۳۳ روستا نیز خالی از سکنه است.

وی همچنین از صدور یک هزار و ۸۲۲ مجوز دهیاری در استان خبر داد و گفت: از این تعداد اکنون یک هزار و ۷۹۰ دهیاری فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.