فرمانده انتظامی استان قم گفت: نصب پابند‌های الکترونیکی برای سارقانی که بیش از چهار فقره سرقت در سوابق آن‌ها موجود است در دستور کار پلیس استان قرار گرفته و تا کنون این پابند‌ها برای ۶۰ نفر در مرحله اول نصب شده است و برای کاهش سرقت‌ها نیز چند برابر پیش بینی کرده ایم تا افراد دارای سابقه متعدد سرقت، تحت کنترل قرار گیرند.

سردار محمد رضا میرحیدری به مناسبت هفته نیروی انتظامی گفت: در مرحله اول طرح، این ۶۰ نفر پابند گرفتند و رصدی در سامانه‌هایی که در اختیار داریم انجام می‌دهیم تا تمام سارقان بالای چهار فقره سرقت در استان قم دارای این پابند‌ها شوند.

او ادامه داد: اکثر سارقان در استان قم غیر بومی هستند و از همین تریبون به سارقان سابقه دار هشدار می‌دهیم یا سکونت خود را از این استان خارج کنند و یا اگر قصد ماندن دارند، پابند را روی پا‌های آن‌ها نصب خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی استان قم در ادامه گفت: در ارتباط با رده دیگر سارقان، به کسانی که سه سابقه سرقت و کمتر دارند نیز توصیه می‌شود توبه کنند و از رفتار خود به عنوان مزاحم برای سایر آحاد جامعه دست برداشته و تغییر مسیر دهند و در غیر این صورت در مراحل بعدی این طرح مشمول نصب پابند بر روی پا‌ها می‌شوند.

سردار میرحیدری بیان کرد: در ارتباط با کاهش سرقت نیز استان قم سال گذشته رتبه دوم کشوری را با کاهش ۱۶ درصد سرقت را داشتیم و امسال نیز وضعیت خوب است و ۲۳ درصد در نیمه اول سال کاهش سرقت در استان قم را داریم و امید است تا پایان سال شرایط بهتری داشته باشیم.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: پلیس به دنبال این است که به صورت هوشمند مبادی ورودی استان را به سمت سارقین در حرکت و غیر بومی بسته نگاه دارد و در این بین برخورد دستگاه قضایی استان در رابطه با سارقین بسیار قاطع است و ایجاد محدودیت برای مرخصی سارقان خشن و برخورد‌های قانون‌مند با سارقان توسط دستگاه قضا تاثیرگذار بوده است و پلیس شبانه روز برای کنترل سارقان اقدام می‌کند.

میرحیدری افزود: در ارتباط با سرقت‌های خشن در این رابطه با توجه به اقدام‌های مشترکی که پلیس آگاهی و پلیس پیشگیری ما انجام دادند، رتبه استان قم در سطح کشور به گونه‌ای است که چهار استان صرفا بهتر از ما عمل کرده اند و قم در جایگاه بیست و ششم کشوری قرار دارد این در حالیست که در قم تعدد قومیت‌ها و میزان مهاجرت‌ها را داریم و از نظر جغرافیایی در چهار راه مواصلاتی چندین استان پر جمعیت و مهم هستیم و این امر باعث شده است تا تردد مجرمین در این استان افزایش یابد.

از سیزدهم تا نوزدهم مهرماه به عنوان هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار