مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران گفت: باهدف ارتقای سطح سلامت جامعه و ترویج اصول تغذیه سالم آموزش سبزی‌کاری در سوران برگزار شد.

 ایوب کرد تمینی بیان کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیب و سوران با کمک جهاد کشاورزی این شهرستان، اقدام به آموزش سبزی‌کاری در منازل و مدارس باهدف ترویج تغذیه سالم بین شهروندان کرد.
 
 وی افزود: آموزش و ترویج اصول تغذیه سالم در جامعه زنان روستایی و مدارس با ایجاد باغچه‌های سلامت آغاز و به همین منظور آموزش سبزی‌کاری برای بانوان و دانش‌آموزان در حال انجام است.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران عنوان کرد: مصرف روزانه سبزیجات برای حفظ سلامتی، پیشگیری و یا کنترل بسیاری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر ضروری است و در نهایت باعث ارتقای سطح سلامت جامعه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سبزیجات دارای انواع ویتامین‌ها، املاح، فیبر و مقدار کمی کالری هستند و مصرف سبزی باعث ایجاد مقاومت در برابر عفونت‌ها، ترمیم زخم‌ها، سلامت چشم و بینایی می‌شود و به هضم غذا کمک می‌کند.

 کرد تمینی گفت: با کمی حوصله، خلاقیت و تهیه بذر جهت ایجاد باغچه خانگی سبزی، می‌توان هم از مزایای مصرف سبزیجات بر سلامت جسمانی و همچنین سلامت روح و روان استفاده کرد.

برچسب ها: علوم پزشکی ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار