مسئول جمعیت دانشجویی امام حسن مجتبی (ع) در ناحیه بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان گفت: پویش "لبخند ایران" با ورود دانشجویان جدید از ۲۱ مهر آغاز و عملیات اجرایی آن از اول آبان در حاشیه شهرهای استان شروع خواهد شد.

مهدی کیخا اظهار کرد: پویش لبخند ایران در سال گذشته برای نخستین بار در سطح کشور برگزار شد و به دلیل فعالیت‌های گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی، سیستان و بلوچستان رتبه نخست را کسب کرد.

وی ادامه داد: در دومین مرحله این پویش، پیش‌بینی می‌شود یک هزار و ۲۰۰ دانشجوی بسیجی در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگی، آموزشی، تربیتی، ورزشی، فنی و عمرانی، و بهداشت و درمان در محلات حاشیه شهرهای سیستان و بلوچستان فعالیت کنند.

مسوول جمعیت دانشجویی امام حسن مجتبی (ع) در ناحیه بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان به فعالیت‌های گروه‌های بسیج دانشجویی در این پویش اشاره کرد و گفت: کمک به تأمین شهریه دانشجویان نیازمند، برگزاری نمایشگاه عکس، اجرای طرح لبخند رهایی برای آزادسازی دانشجویان زندانی جرایم غیرعمد، راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه دانشجویی، ایجاد کتابخانه دانشجویی در خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها، جمع‌آوری کتب کنکور در محلات، شاداب‌سازی فضای دانشگاه و خوابگاه، کمک به تأمین کتب دانشگاهی، اجرای طرح همسفره برای تأمین مواد غذایی دانشجویان نیازمند و جایزه مسوولیت از جمله اقداماتی است که در این پویش انجام خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این پویش را تقویت انسجام و همبستگی ملی در بین دانشجویان، افزایش سطح مسوولیت‌پذیری اجتماعی و آشنایی با مسائل و مشکلات کشور عنوان کرد.

کیخا بیان کرد: افزایش تماس گروه‌های جهادی با جامعه دانشگاهی، کمک به احیا و فراگیری شعار خدمت‌رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت، استمرار فعالیت تشکل‌های دانشجویی در محله‌های حاشیه‌نشین پس از هجرت به مناطق دورافتاده سیستان و بلوچستان و به‌کارگیری ظرفیت دانشجویانی که توان یا علاقه حضور در اردوهای هجرت را ندارند، از جمله برنامه‌ریزی‌های این پویش در این استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار