رئیس سازمان بازرسی گیلان با انتقاد از غفلت در حوزه پسماند استان گفت: در حال حاضر کار اصولی و اساسی در ساماندهی زباله سراوان رشت انجام نشده است.

منطقه سراوان در ۱۷ کیلومتری رشت در جوار جنگل‌های هیرکانی نزدیک به ۴ دهه میزبان انباشت و دفن زباله این شهر و چند شهرستان دیگر است.

احمد آقایی، رئیس سازمان بازرسی استان گیلان امروز با اشاره به پسماند سراوان و چالش زیست محیطی استان گفت: اگرچه امروزه پسماند یک چالش جهانی شده است، اما حل این معضل زیست محیطی با توجه به موقعیت اکوسیستمی گیلان باید مورد توجه مسئولان متولی قرار گیرد.

او همچنین به تلاش‌های صورت گرفته در خصوص زباله سراوان اشاره کرد و افزود: ساماندهی زباله سراوان رشت در حال حاضر اقدام تسکینی و گفتار درمانی است و کار اصولی و اساسی انجام نشد. 

بازرس کل گیلان با انتقاد از غفلت صورت گرفته در حوزه پسماند استان تصریح کرد: با حذف سایت زباله سراوان در رشت بیش از ۲۰ سراوان دیگر در استان ایجاد شده و تدبیری برای ساماندهی پسماند نقاط دیگر اندیشیده نشده است. 

کار اصولی برای ساماندهی زباله سراوان رشت انجام نشد

آقایی بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ تأکید کرد و گفت: تعلل در حوزه ساماندهی پسماند و تفکیک زباله از مبدأ در گیلان قابل پیگیری است.

او با بیان اینکه نظارت بر حسن اجرای امور و قوانین در دستگاه‌های اجرایی ۲ وظیفه نظارتی سازمان بازرسی است، افزود: در مدت حدود ۲ ماه گذشته ۱۴۰ دستگاه اجرایی گیلان مشمول نظارت و بازرسی قرار گرفته است. 

انتقاد بازرس کل گیلان از غفلت صورت گرفته در حوزه پسماند

به گفته رئیس سازمان بازرسی گیلان، مردم می‌توانند شکایات و گزارش‌های خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۳۶، سامانه الکترونیک، مراجعه حضوری و سامانه گزارشگران فساد ثبت کنند تا پیگیری‌های لازم انجام شود.

منبع: صداوسیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.