سازمان بازرسی کل کشور برای تعیین تکلیف دفنگاه زباله سراوان رشت مهلت یک ماهه اعلام کرد.

در پی سفر رئیس سازمان بازرسی کل کشور به استان گیلان و بازدید معاون سیاسی و قضایی سازمان بازرسی از دفنگاه زباله سراوان رشت، نشستی با حضور مسئولان ذیربط در این سازمان برگزار و ابعاد مختلف موضوع بررسی شد.

در این نشست که بازرس کل وزارت کشور و شهرداری‌ها سازمان بازرسی، بازرس کل استان گیلان و برخی از مدیران ملی و استانی از جمله معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، نماینده مردم رشت و خمام در مجلس و شورای اسلامی، معاون عمرانی استانداری گیلان، مدیرکل محیط زیست استان، شهردار و رئیس شورای شهر رشت و مدیران و کارشناسان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور حضور داشتند، محمدمهدی بلندیان، معاون سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور پس از استماع اظهارات متولیان، طی سخنانی بر تسریع در رفع مشکل دفن زباله در استان گیلان تأکید کرد و لزوم همگرایی دستگاه‌های متولی را یادآور شد.

او تأکید کرد که وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پیرامون نیروگاه‌های زباله‌سوز کشور با توجه به تجربیات سال‌های گذشته؛ اقدامات لازم را به منظور بررسی صلاحیت شرکت‌های توانمند در ایجاد تصفیه‌خانه معمول داشته و نتایج آن را حداکثر ظرف یک ماه ارائه کنند.

معاون سیاسی و قضایی سازمان بازرسی همچنین گفت: مدیران کل استان گیلان (استانداری، محیط زیست و شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت) با هماهنگی و نظارت بازرسی کل استان نیز اقدامات و تدابیر لازم به منظور تعیین تکلیف سایت سراوان و عنداللزوم جانمایی لندفیل جدید به عمل آورده و گزارش آن را با لحاظ مهلت یک ماهه به این سازمان ارسال کنند.

ورود سازمان بازرسی کل کشور به مسئله پسماند سراوان رشت

منطقه سراوان در ۱۷ کیلومتری رشت در جوار جنگل‌های هیرکانی نزدیک به ۴ دهه میزبان دپو و دفن زباله این شهر و چند شهرستان دیگر است.

منبع: میزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.