طرح طراوت با هدف احساس هویت و تعلق به نوجوانان محله برای ساختن محیط زندگی بهتر با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد در مساجد این شهر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدابراهیم حجت‌پناه مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری گفت: طرح طراوت باهدف احساس هویت و تعلق به نوجوانان محله برای ساختن محیط زندگی بهتر تقویت بنیه اعتقادی و اخلاقی و رفتاری از طریق ابزار هنری با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد در مساجد مرکز استان برگزار می‌شود.

وی افزود: استفاده از امکانات و ظرفیت‌های مردمی برای ارتقا و حل مسائل فرهنگی، هنری، ایجاد نشاط، روحیه امید و خودباوری، آموزش و تولید آثار فاخر فرهنگی هنری و ترویج فرهنگ سالم و پر نشاط با اجرای برنامه‌های متنوع از دیگر اهداف برگزاری این طرح است.

حجت الاسلام حجت پناه با اشاره به اینکه تمامی فعالیت‌های فرهنگی هنری به‌صورت هدفمند و تربیت‌محور در مساجد انجام می‌شود، اضافه کرد: طرح طراوت به‌صورت محله‌محور، خانواده‌بنیان، مسجد پایه، نگاه ایجابی با رویکرد نشاط اجتماعی در مساجد استان چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی طرح ملی طراوت در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، سواد رسانه‌ای، کارآفرینی، بی‌نهایت‌شو و مهارت‌های زندگی از رشته‌های عمومی طرح طراوت است، بیان داشت: رشته‌های عمومی در هر مسجد و برای همه نوجوانان به‌صورت کارگاهی برگزار می‌شود.

وی تئاتر، داستان‌نویسی، اجرا و گویندگی، خبرنگاری، شعر، موبایل‌گرافی، طراحی پوستر، تندخوانی و فن بیان را از رشته‌های تخصصی طرح طراوت عنوان کرد و افزود: رشته‌های تخصصی پس از انتخاب نوجوانان بر اسـاس علاقه شخصی و استعدادیابی توسط اساتید برای تربیت نیروی هنرمند انقلابی به‌صورت متمرکز برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حجت پناه با بیان اینکه این طرح شامل ۶ بخش استعدادیابی، آموزش، هدایت، تولید، رقابت و عرصه اجرا برای مردم است، گفت: تمامی رشته‌ها با نگاه مهارتی و به‌صورت کارگاه جـذاب و با شیوه فعال و به همراه بازی و طی ۶ مرحله فرایند فوق دیده شده است که نوجوانان پس از گذراندن این کلاس‌ها با مهارت‌های ضروری و مهم زندگی آشنا می‌شوند.

وی تأکید کرد: پیش‌بینی سانس‌های ورزشی، استخر، برنامه‌های اردویی درون‌شهری و برون‌شهری، بازی جمعی و گروهی در مسجد و حمایت از برنامه‌های بومی و محلی و خودجوش مسجد از برنامه‌های جنبی طرح طراوت است.

حجت الاسلام حجت پناه تصریح کرد: طرح طراوت توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعال و محوری در هر محله که دارای شاخص‌های، ارتباط مؤثر با دستگاه‌های اجرایی محلی، هیئت‌امنا و امام‌جماعت مسجد، توانایی برگزاری طرح‌های مشابه و دارای کادر اجرایی کارآمد، تسلط به آیین‌نامه اجرایی طرح و برخوردار از امکانات سخت‌افزاری و فضای مناسب برای کلاس‌ها و برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری متنوع باشد، اجرا می‌شود.

وی افزود: شناسایی، ساماندهی و ایجاد شبکه نوجوانان مسجدی، تشکیل پرونده برای هر خانوار، معرفی مربی برای نوجوانان، برگزاری دوره‌های توجیهی و آموزشی بـرای اعضای هیئت امنا، خانواده‌های مخاطبین، مسئول اجـرای دقیق و موفق رویـداد در کانون و ارائه گزارشات مربوطه به ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تشکیل گروه‌های خیران برای پشتیبانی رویداد، تشکیل جلسات مشورتی و هم‌افزایی به‌صورت ماهانه با متولیان مسجد، صیانت از اطلاعات و رعایت اصل امانت‌داری و اجرای دقیق رویداد طراوت از وظایف کانون‌های مجری است.

حجت الاسلام حجت پناه ادامه داد: تاکنون ۴۱ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرکرد تأسیس شده و مشغول فعالیت هستند که طرح طراوت با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری در راستای جذب حداکثری جوانان به مساجد اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار