معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۸ هزار و ۲۶۴ پرونده در شورای شورای حل اختلاف استان منجر به صلح و سازش شد.

کرم شیخ پور اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۹ هزار و ۶۸۲ پرونده به شعب شورای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری وارد شد و ۴ هزار و ۴۰۲ پرونده از قبل وجود داشته که از این تعداد ۳۹ هزار و ۸۸۶ پرونده مختومه شده است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد پرونده ۲۵ هزار و ۹۶۵ پرونده قابل صلح و سازش بود، افزود: در این مدت ۳۲ درصد پرونده‌های که قابلیت صلح و سازش داشتند، به سازش رسید.

رئیس شورای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۶ دادگاه صلح در شهرستان‌های اردل، بروجن، کوهرنگ، فارسان، سامان و کیار راه اندازی شده است.

شیخ پور با بیان اینکه ۶ دادگاه صلح نیز در بخش‌های شهرستان‌ها فعال شده است، اضافه کرد: دادگاه صلح شهرستان‌های بن، فلارد، خانمیرزا، لردگان، فرخشهر و شهرکرد طی دو ماه آینده افتتاح خواهند شد.

وی ادامه داد: رسیدگی تخصصی، کاهش اطاله دادرسی نظارت بر کیفیت سازش و صرفه جویی در وقت و هزینه دادرسی از جمله مزایای دادگاه‌های صلح است که به تسهیل امور مردم کمک می‌کند.

شیخ پور گفت: دادگاه صلح صلاحیت رسیدگی به برخی دعاوی حقوقی از جمله تصرف عدوانی، مزاحمت و ممانعت از حق، دعاوی مربوط به جهیزیه، مهریه و دعاوی مالی تا نصاب یک میلیارد ریال را دارد.

وی اظهار کرد: دادگاه‌های صلح موظف هستند، ابتدا پرونده را به شورای حل اختلاف ارجاع دهند و در صورتی که امکان صلح و سازش برقرار نباشد و یا در صورت مخالفت یکی از طرفین دعوا، در این صورت دادگاه صلح رأسا به ماهیت دعوا رسیدگی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار