رئیس اتحادیه تولید فرش دستباف استان قم گفت: برای نجات صنعت نیمه‌جان فرش، تمهیداتی اندیشیدیم از جمله اینکه زمینه ورود بافندگان جوان به بحث دانش بنیان و علمی کردن فرش را در دستور کار قرار دادیم.

ابوالفضل صادقی گفت: با توجه به مشکلات صادراتی و قانونی که داشتیم هنرمندان بسیار زیادی از این صنف خارج شدند، زیرا با وجود این مشکلات قادر به تولید و صدور کالا نبودند.

رئیس اتحادیه تولید فرش دستباف استان قم تصریح کرد:، اما با توجه به اینکه برای حفظ هنر فرش در آینده، یک حرکت رو به جلو داشتیم، تمهیداتی اندیشیدیم که نمونه آن ورود بافندگان جوان در بحث دانش بنیان و علمی کردن فرش است.

صادقی افزود: برای اولین بار مرکز رشد را با کمک پارک علم و فناوری، دانشگاه حضرت معصومه (س) و دانشگاه آزاد ایجاد کردیم تا ضمن به‌روز کردن تولیدکنندگان، جوانان را وارد عرصه تولید فرش و علمی کردن آن کنیم و در عرصه صادرات افراد موفقی داشته باشیم.

 رئیس اتحادیه تولید فرش دستباف استان قم با بیان اینکه در یک سال گذشته افراد زیادی به ما اضافه شدند، عنوان کرد: این موضوع جای خوشحالی دارد چراکه این افزایش نیرو می‌تواند کمبود و ریزشی را که داشتیم جبران کند و حرکتی رو به جلو داشته باشیم.

صادقی گفت: جامعه فرش، اتحادیه تولیدکنندگان، صادرکنندگان و تشکل‌های فرش دست به دست هم داده‌اند تا به عنوان یک پیشران چرخه نیمه‌جان فرش را به حرکت درآوریم. قدم‌های خوبی در این راه برداشته شده و به آینده خوش‌بین هستیم تا صنعت فرش قم به جایگاهی که لایقش است، برگردد. 

برچسب ها: صنعت فرش ، فرش دستباف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار