کارشناس سازمان غذا و دارو بر تفاوت‌های مهم در درمان سرماخوردگی کودکان و بزرگسالان تأکید کرد.

کارشناس سازمان غذا و دارو بر تفاوت‌های مهم در درمان سرماخوردگی کودکان و بزرگسالان تأکید کرد و هشدار داد که استفاده از دارو‌های بدون نسخه در کودکان زیر شش سال به دلیل عوارض جانبی احتمالی معمولاً توصیه نمی‌شود.

دکتر الناز ذوقی اعلام کرد: "درمان سرماخوردگی به صورت علامتی انجام می‌شود و در کودکان و بزرگسالان متفاوت است. استفاده از دارو‌های OTC برای تسکین علائم سرماخوردگی در کودکان زیر شش سال به دلیل عوارض جانبی بیشتر نسبت به فواید آن، معمولاً توصیه نمی‌شود. "

وی همچنین افزود: "استامینوفن از دارو‌های پرمصرف برای کنترل تب در روز‌های ابتدایی سرماخوردگی است، اما باید دوز آن توسط پزشک یا داروساز تنظیم شود. در صورتی که چند داروی مختلف برای سرماخوردگی و ضدسرفه مصرف می‌شود، ضروری است که داروساز برای مدیریت دوز دارو‌ها مطلع شود. "

دکتر ذوقی تأکید کرد که استفاده از آسپرین برای کنترل تب سرماخوردگی توصیه نمی‌شود و این دارو هرگز نباید به افراد زیر ۱۸ سال داده شود، زیرا می‌تواند عوارض جانبی خطرناکی داشته باشد.

او همچنین نوشیدن کافی مایعات ولرم، مصرف چای و سوپ و استفاده از آبنبات‌های گیاهی برای کودکان بالای ۸ سال را در تسکین گلودرد مؤثر دانست.

دکتر ذوقی در پایان یادآور شد که سرماخوردگی یک عفونت ویروسی است و نیاز به آنتی‌بیوتیک ندارد. استفاده نادرست از آنتی‌بیوتیک‌ها می‌تواند منجر به مقاومت آنتی‌بیوتیکی و عوارض جانبی در کودکان شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار