مدیرکل امور عشایر استان ایلام با بیان اینکه این استان در فصل سرد سال میزبان بیش از یک هزار خانوار عشایری مهمان از استان‌های همجوار است، گفت: زمان استقرار عشایر کوچنده از سایر استان‌ها در ایلام از ۱۵ مهر به بعد تعیین شده است.

جواد خانزادی در حاشیه برگزاری جلسه شورای عشایر با محوریت کوچ پاییزه عشایر در سال جاری، با اشاره به پیش‌بینی حضور و کوچ یک هزار خانوار عشایری مهمان از استان‌های همجوار، اظهار کرد: این تعداد خانوار عشایری در مناطق گرمسیری و قشلاقی استان مستقر خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه عشایر مهمان از ۱۵ آذرماه اجازه استقرار در مراتع مناطق گرمسیری استان ایلام را دارند و ورود زودهنگام آنها قبل از تاریخ یاد شده ممنوع است، افزود: عشایر مهمان کوچنده به استان ایلام به طور تقریبی با جمعیتی حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر دارای ۱۵۰ هزار راس دام هستند که در راستای هماهنگی‌های لازم برای برنامه‌ریزی کوچ این عشایر مهمان جلسه‌های متعددی برگزار شده است.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام با اشاره به اینکه امروز نیز جلسه‌ای با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در این خصوص برگزار شد، افزود: در این جلسه مقرر شد که ادارات کل امور عشایر استان‌های مبدا نسبت به هماهنگی و اطلاع رسانی به عشایر برای رعایت تقویم کوچ اقدام کنند و با توجه به خشکسالی و کمبود مراتع در استان ایلام، عشایر کوچ پاییزه را به تعویق بیندازند.

خانزادی با تاکید بر اینکه عشایر مهمان بایستی با استفاده از خودرو‌های حمل و جابجایی احشام، استفاده کرده و از شیوه کوچ سنتی خودداری کنند، افزود: در این جلسه مقرر شد که ادارات کل امور عشایر استان‌های مبدا نسبت به کنترل خروج عشایر به منظور داشتن کارت شناسایی واکسیناسیون، پلاک کوبی و هویت گذاری دام‌ها اقدام لازم را انجام دهند.

برچسب ها: عشایر ، کوچ عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.