با توجه به تکرار مواضع مغایر با موازین حقوق بین الملل استرالیا نسبت به تحولات منطقه، سفیر این کشور در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد.

با توجه به تکرار مواضع جانبدارانه و مغایر با موازین حقوق بین الملل دولت استرالیا نسبت به تحولات اخیر منطقه، ایام مک کانویل، سفیر این کشور در تهران از سوی مدیرکل آسیا و اقیانوسیه به وزارت امور خارجه فراخوانده شد.

علی اصغر محمدی، مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ضمن اعتراض نسبت به مواضع ناموجه و جانبدارانه دولت استرالیا نسبت به تحولات منطقه و ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی در افزایش تنش منطقه‌ای از جمله به شهادت رساندن رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران و دبیرکل حزب الله لبنان و سرلشکر نیلفروشان، مستشار عالی نظامی کشورمان در بیروت، رویکرد دوگانه استرالیا نسبت به تحولات منطقه و سکوت نسبت به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان را تقبیح نمود.

محمدی با اشاره به حق ذاتی دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران برای واکنش در برابر تعرضات مکرر رژیم صهیونیستی علیه حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و حمله به اتباع و منافع ایران، عملیات موشکی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران را اقدامی قانونی و مسئولانه توصیف کرد که برای حراست از امنیت ملی مردم ایران و ثبات منطقه ضروری بود.

مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه با تاکید مجدد بر ضرورت توقف فوری نسل‌‌کشی در غزه و تجاوزات رژیم اشغالگر علیه لبنان، خواستار نقش آفرینی مسئولانه استرالیا و دیگر کشور‌های غربی حامی این رژیم در این زمینه شد و خاطرنشان کرد که برخورد‌های یک‌سویه و جانبدارانه با تحولات منطقه به همراه تفسیر خودمحورانه از قواعد و هنجار‌های بین المللی کمکی به کاهش تنش در منطقه نمی‌کند، بلکه منجر به ترغیب بیشتر متجاوز خواهد شد.

در این ملاقات سفیر استرالیا با تبیین تحرکات و اقدامات دولتش برای برقراری آتش‌بس در غزه و لبنان اعلام نمود که مراتب اعتراض رسمی ایران را به دولت متبوعش منتقل خواهد نمود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار