رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان در حالی امروز به پایان می‌رسد که آخرین نماینده ایران با اشتباه محض داور از دور مسابقات خارج شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، این دوره از مسابقات عصر امروز در کره جنوبی به پایان می‌رسد و این در حالیست که رادین زینالی در وزن ۶۸- کیلوگرم به عنوان آخرین نماینده ایران، پس از یک دور استراحت، «ماریو سمدی» از پورتریکو را در دو راند شکست داد. وی در مبارزه بعدی به مصاف «جون هیونک لی» از کره جنوبی رفت.

مبارزه دو تکواندوکار که می‌توانست سرنوشت قهرمانی را تعیین کند با برتری حریف کره‌ای در راند نخست و با نتیجه ۷بر۶ آغاز شد. در راند دوم زینالی برتر از رقیب ظاهر شد و ۱۷ بر ۴ پیروز شد تا کار به راند سوم کشیده شود. در این راند نیز نماینده کشورمان برتر از رقیب بود و در حالی که مبارزه ۶ بر ۵ به سود زینالی خاتمه یافت، داور مسابقه به زینالی اخطار فرار از مسابقه داد. اخطاری که به اشتباه داده شد و همین موضوع باعث پیروزی و صعود حریف کره جنوبی به مرحله بعد شد.

اعتراض مسئولان تیم کشورمان به این اخطار هم به جایی نرسید تا زینالی از جدول مسابقات خارج شود. مسئولان برگزاری با وجود تائید اشتباه داور، اعلام داشتند که تغییر نتیجه بازی امکان پذیر نیست. در این شرایط مسئولان فدراسیون کشورمان که در محل برگزاری مسابقات حضور دارند، شکایت رسمی خود را به فدراسیون جهانی ارسال کردند.

با این شرایط پرونده تیم ملی کشورمان در این دوره از مسابقات با ۷ هفت طلا، ۲ نقره و ۲ دوبرنز بسته شد. برای اعلام رده بندی نهایی باید منتظر پایان مسابقات و انتشار جدول توزیع مدال‌ها بر روی سایت مسابقات باشیم.

برای تیم تکواندو نوجوانان ایران پرنیان نوری، آیناز نصیری، امیرمحمد اشرافی، سینا محترمی، مهدی رزمیان، حنا زرین کمر و غزال هوشمند ۷ مدال مدال طلا کسب کرده‌اند. ساغر مرادی و علی اکبر ابراهیمی دو مدال نقره، امیرمحمد نصیر احمدی و امین محمد احمدوند دو مدال برنز به دست آوردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار