هزار و ۲۲۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های استان در نیمه نخست امسال شناسایی، برخورد قانونی و تخریب شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع ۱۰۰متر از انتهای حریم راه‌ها و حریم راه آهن‌های کشور و در طول کنارگذر‌هایی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت راه و شهرسازی ممنوع است. ️

مهرداد آهکی با بیان اینکه حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها به عنوان سرمایه ملی وظیفه راهداری است، گفت: در این زمینه با گشت زنی نسبت به شناسایی ساخت و ساز غیرمجاز و دریافت دستور قضایی نسبت به توقف و رفع آثار تجاوز به حریم در حوزه استحفاظی راه‌های استان همدان اقدام شده است.

او گفت: این اداره کل با هرگونه تجاوز به حریم راه ها، ریختن زباله و ساخت و ساز غیرمجاز در مجاور مسیر‌ها به شدت برخورد می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از مردم استان خواست قبل از هرگونه اقدام در حریم راه‌ها و جلوگیری از متضرر شدن خود ابتدا با مراجعه به درگاه ملی مجوز‌ها و ادارات راهداری نسبت به دریافت مجوز‌های لازم اقدام کنند.

آهگی گفت: ۲ هزار مجوز عبور تاسیسات، ایجاد راه دسترسی و ساخت و ساز از طریق سامانه صدور مجوز حریم و درگاه ملی مجوز‌ها در استان همدان از ابتدای سال جاری تاکنون صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار