رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: نظارت جدی و دقیق فضای مجازی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری است.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با محوریت بررسی طرح نماد با حضور مسئولان قضایی استان اردبیل، هفته نیروی انتظامی را به سبزپوشان پرافتخار و مقتدر که تأمین‌کننده امنیت و آرامش برای جامعه هستند، تبریک گفت.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل در مورد «نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (طرح نماد)» افزود: سه مؤلفه مهم در این طرح خانواده‌ها، معلمان و دانش‌آموزان هستند که هر کدام دارای نقش مهمی در پیشبرد موفقیت‌آمیز این برنامه دارند که نیازمند تبیین و تشریح وظایف، مسئولیت‌ها و انتظارات از این مولفه‌ها است.
او با بیان هدف «طرح نماد» که مهمترین بخش آن شناسایی به موقع و زود هنگام دانش‌آموزان دارای مشکل است، تصریح کرد: در این زمینه مهمترین راهکار معرفی نماینده تام‌الاختیار به منظور ورود جدی به مشکل در صورت بروز است که بتواند با کمترین هدررفت زمان اقدامات تأثیرگذار داشته باشد.
کثیرلو گفت: در صورت عملیاتی شدن این پیشنهاد، همه دستگاه‌ها با محوریت اقدام از سوی آموزش و پرورش به وظایف ذاتی و قانونی خود به طور جامع عمل می‌کنند.
او با بیان اهمیت فضای مجازی افزود: متأسفانه بیشترین خاستگاه آسیب‌های اجتماعی از فضای مجازی است و این بستری برای فعالیت دشمنان است که با تولیدات خود همواره برای گمراهی جوانان و نوجوانان استفاده می‌کنند.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: مهمترین روش مقابله‌ای رصد و نظارت مستمر بر این فضا، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی به جوانان و نوجوانان و نیز خانواده‌ها از تبعات سوء فضای مجازی از طریق رسانه‌ها از جمله رسانه ملی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۵ مهر ۱۴۰۳
واقعا یک فکر اساسی برای این فضای مجازی برداشته بشه کاشکی اینستاگرام کاملا قطع ومنتفی بشه