مدیرعامل سازمان زیباسازی، نوسازی و بهسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) گفت: تاکنون در هسته مرکزی شهر قم با هماهنگی بین دستگاهی و مشارکت مردمی در مجموع ۳۶ باب مغازه و سایر کاربری‌ها، مجموعاً به طول ۱۹۶ متر جداره‌سازی انجام شد.

علیرضا خاکی در خصوص طرح ساماندهی سیما و منظر و جداره سازی هسته مرکزی اظهار کرد: در هسته مرکزی تاکنون با هماهنگی بین دستگاهی و مشارکت مردمی مجموعاً تعداد ۳۶ باب مغازه و سایر کاربری‌ها، مجموعاً به طول ۱۹۶ متر جداره سازی و بهسازی سیما و منظر شهری صورت گرفته است که این امر پیوسته در حال پیگیری و تکمیل است.

وی افزود: برای زمینه‌سازی این مشارکت مردمی، مطالعه پایه و طرح اولیه منطبق بر الگو‌های معماری-اسلامی هسته مرکزی شهر با هماهنگی معاونت شهرسازی و معماری توسط مشاور تهیه و عملیات اجرایی آن اقدام شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی، نوسازی و بهسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) از اجرای بخشی از این پروژه با مشارکت مردم خبر داد و ادامه داد: در فاز نخست این پروژه ۱۴ پلاک دو طبقه مطابق طرح تهیه شده مرمت، جداره سازی و تعویض درب‌های آن با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان قم و شهرداری در محل چهارراه بازار انجام شده است.

خاکی طرح ساماندهی سرای امجدی با ۱۷ مغازه یکی از اولین اقدامات انجام شده سازمان با مشارکت مردم و شهروندان در هسته مرکزی شهر دانست و تصریح کرد: طراحی سرای امجدی انجام شده است که علاوه بر افزایش کیفیت محیط شهری در این محدوده سبب ایجاد بستر استفاده از فضای متروکه داخل مجموعه تجاری از جمله ایجاد کافه بازار در نبش سه راه بازار شده و آن را به پاتوق جذاب شهری تبدیل کرده است.

وی اضافه کرد: طراحی سرای احمدی با مشارکت مردم و مرمت و جداره سازی مدرسه گلپایگانی از دیگر اقدامات سازمان در هسته مرکزی شهر است که منجر به بهبود سیما و منظر شهری و آرامش بصری در این نقطه خواهد شد، همچنین در حال حاضر با هماهنگی مالکان سرای محمدی به تعداد هفت باب مغازه در حال جداره‌سازی و بهسازی سیما و منظر شهری مطابق طرح مصوب است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی، نوسازی و بهسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) گفت: حدفاصل سه راه بازار تا بلوار عمار یاسر به عنوان قسمتی از اولین خیابان کلاسیک شهری در قم و دارای قدمت تاریخی است و این سازمان در راستای ساماندهی، احیا و نگهداری از آثار تاریخی، این مسیر را طراحی کرده است.

خاکی اضافه کرد: یکی از اهداف سازمان در پروژه‌های هسته مرکزی، تسهیل‌گری تجدید بنا‌های ارزشمند توسط شهروندان در امور مربوط به طرح و مناسبات اداری است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار