کارشناس مسائل سیاسی گفت: محور مقاومت تا به اهداف اصلی خودش نرسد دست بر نمی‌دارد و باید مسئولان در تمامی ابعاد آمادگی لازم را داشته باشند.

جواد منصوری کارشناس سیاسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره پاسخ صهیونیست‌ها به حمله موشکی کشورمان با توجه به این مطلب که پاسخ مجدد ما بسیار جدی‌تر خواهد بود اظهار کرد: جنگ است و  تنش‌ها به این زودی بعید است که به پایان برسد، اما این که جزئیات این عملیات در هر دو طرف به چه شکل خواهد بود مقداری بستگی دارد به تحلیل‌ها، امکانات و شرایط.

وی ادامه داد: نکته مهم قضیه آن است که جنگ به یک معنا تازه در منطقه آغاز شده و بعد از یکسال از عملیات طوفان‌الاقصی کل منطقه را فرا گرفته است و طبعا ادامه دارد. محور مقاومت تا به اهداف اصلی خودش نرسد دست بر نمی‌دارد و باید مسئولان کشور به هر حال شرایط را درک کنند و در تمامی ابعاد آمادگی لازم را داشته باشند.

منصوری درباره تاثیر ترور‌های صهیونیست‌ها در  حزب الله و محور مقاومت گفت: نمی‌گویم که ترور‌های صهیوینست‌ها هیچ تاثیری ندارد، اما تجربه چند دهه گذشته ثابت کرده که قطعا دشمن به اهداف مورد نظرش با وجود این ترور‌ها نمی‌رسد.

وی ادامه داد: اشخاص بزرگ تا حدی تاثیر گذار هستند و همه جریان مبارزه به رهبران ختم نمی‌شود، یعنی کل احزاب شرکت کننده در مبارزه با انگیزه اعتقادی و ارزشی خودشان وارد صحنه مبارزه می‌شوند.

وی افزود: آیا با ترور‌هایی که در دهه اول انقلاب شد و بسیاری از شخصیت‌های ارزشمند کشور را شهید کردند تواتنستند به سقوط جمهوری اسلامی ایران برسند؟ قطعا خیر. آیا با رحلت حضرت امام توانستند به آرزوی خود برسند؟ جواب خیر است. در صورتی که در دهه اول انقلاب بسیاری از رسانه‌ها و مراکز رسانه‌ای دنیا می‌گفتند که بعد از امام خمینی جمهوری اسلامی نخواهد ماند و اسناد آن هم هنوز است ولی چنین اتفاقی نیفتاد.

منصوری در انتها گفت: یا در مورد ترور‌هایی که از فلسطینی‌ها در این سال‌ها شاهد بودیم یعنی در طی ۵۰ سال گذشته اسرائیل شاید بیش از ۲۰۰ نفر از رهبران فلسطین را به اشکال مختلف ترور کرده و برخی را حتی اسمشان را هم اعلام نکرده است و بسیاری را از حزب الله و مقاومت شهید کرده، اما آیا مقاومت تسلیم شد؟  قطعا خیر.

خبرنگار: محمدحسین نیک خوی متین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار