مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: میزان پیشرفت فیزیکی خط انتقال گاز چلوند – اردبیل به بیش از ۷۰ درصد رسید.

سیدسعید سیدمتین گفت: استان اردبیل به واسطه قرار گرفتن در انتهای خطوط انتقال گاز طبیعی، همواره در فصول سرد سال با معضل افت فشار و قطعی گاز در مناطق شمالی روبرو بود، که با همت دولتمردان خط دوم انتقال گاز چلوند – اردبیل تصویب شد و در حال اجراست.
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با اشاره به نیازمندی‌ها و افزایش مصرف گاز در استان به لحاظ توسعه صنعتی و اقتصادی، افزود: در حال حاضر روزانه بیش از ۱۱ میلیون متر مکعب مصرف داریم و با بهره‌برداری از خط دوم گاز طبیعی چلوند به اردبیل، ظرفیت گازرسانی به بیش از ۲۵ میلیون متر مکعب در روز ارتقا خواهد یافت و جوابگوی سال‌های آتی و ضامن توسعه پایدار خواهد بود.
به گفته او، خط انتقال گاز تقویتی شمال استان در چهار فاز تعریف شده که فاز اول آن از سه‌راهی نیروگاه اردبیل تا گرمی به طول ۷۸ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و فاز دوم نیز از حد فاصل پارس‌آباد تا شهرک گلخانه‌ای به طول ۲۶ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصدی در حال اجراست.
سیدمتین، نقش کمیته تخصصی ایمنی و آتش نشانی را در باز طراحی پارامتر‌های کنترل مخاطرات ایمنی و زیست محیطی و ارتقای ضریب ایمنی پروژه‌های اجرایی بسیار تاثیرگذار عنوان و بر تامین ایمنی و بهداشت کارکنان و محیط کار و شناسایی و پیشگیری از عوامل خطرساز برای کاهش آمار حوادث صنعت نفت و گاز تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.