با هدف کنترل قیمت‌ها روزانه بطور متوسط بیش از ۳۰تن گوشت مرغ منجمد در سیستان‌وبلوچستان توزیع می‌شود.

محمد مهدی اکبری مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت:با هدف جلوگیری از افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار استان، روزانه بین ۲۰تا ۵۰ تن گوشت مرغ منجمد تنظیم بازار با قیمت مصوب روانه بازار مصرف می‌شود.

محمد مهدی اکبری با اشاره به افزایش قیمت گوشت مرغ در مهر ماه اظهارداشت: هر ساله با شروع فصل پاییزو بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز شبانه روزی و مصارف عمده، تقاضا برای مصرف مرغ نسبت به عرضه افزایش می‌یابد، امسال هم گرمای بی سابقه هوا در تابستان و قطعی برق و ... موجب کاهش جوجه ریزی در سطح کشور و به تبع در استان گردید و موجب کاهش نسبی تولید و افزایش قیمت موقتی مرغ در بازار شد. 

وی تصریح کرد : با بهبود شرایط آب و هوایی و افزایش جوجه ریزی هم اکنون تولیدات استان بتدریج روانه کشتارگاه و به بازار عرضه می‌شود و ان شاءالله بزودی آرامش بر بازار حاکم خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد :باتوجه به ذخایر استان و پیش بینی‌های انجام شده تداوم و گسترش عرضه مرغ منجمد تنظیم بازار با قیمت هرکیلوگرم ۶۵۷۰۰ تومن در سطح استان از طریق فروشگاه‌های منتخب واجدالشرایط عرضه پروتئین و شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌ها ادامه دارد در شهرستان زاهدان هم بیش از ۴۰ فروشگاه در نقاط مختلف حتی در ایام تعطیل هم کالا توزیع خواهند نمودتا علاوه بر فراوانی و قابل دسترسی کالا، شاهد تعادل عرضه و تقاضا و کاهش قیمت مرغ در استان سیستان وبلوچستان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار