وزیر خارجه فرانسه امشب به منطقه خاورمیانه سفر خواهد کرد و روز دوشنبه برای شرکت در سالروز هفتم اکتبر به اراضی اشغالی خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ژان نوئل بارو، وزیر امور خارجه فرانسه امشب وارد غرب آسیا می‌شود و روز دوشنبه برای شرکت در مراسم بزرگداشت سالگرد ۷ اکتبر به اراضی اشغالی سفر خواهد کرد.

براساس گزارش النشره، این آژانس اشاره کرد که ژان نوئل بارو روز شنبه از قطر و عربستان سعودی، سپس از امارات و اردن در روز یکشنبه بازدید خواهد کرد و پس از آن به تل آویو و رام الله در کرانه باختری خواهد رفت.  

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین روز دوشنبه به بیروت خواهد رفت. او پیش از این ادعا کرده بود که از (رژیم) اسرائیل خواسته است که از هرگونه تهاجم زمینی به لبنان خودداری کند و هر دو طرف را به آتش‌بس فراخواند.  

فرانسه درحالی ادعای حمایت از آتش‌بس را دارد که علی‌رغم تمام انتقادات افکار عمومی و سازمان‌های غیردولتی به ارسال تسلیحات به تل‌آویو ادامه می‌دهد.

طبق گزارش صادرات تسلیحاتی که وزارت دفاع فرانسه در جولای ۲۰۲۳ به پارلمان این کشور ارائه کرد، فرانسه از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۷۶۷ مجوز صادرات برای اسرائیل صادر کرده است. علاوه بر این، فرانسه سالانه به طور متوسط به ارزش ​​۲۰ میلیون یورو تجهیزات نظامی به اسرائیل صادر می‌کند.

طبق گزارش مشترکی که در ۲۵ مارس توسط سایت تحقیقاتی فرانسوی «Disclose» و روزنامه «Marsactu» منتشر شد، فرانسه در پایان اکتبر ۲۰۲۳ حدودا ۱۰۰ هزار گلوله مسلسل گاتلینگ به اسرائیل ارسال کرده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار