به گفته مدیر سرویس امنیت فدرال روسیه، غرب به دنبال این است که نبرد را فراتر از اوکراین ببرد.

الکساندر بورتنیکوف، مدیر سرویس امنیت فدرال روسیه FSB، امروز جمعه طی سخنرانی در نشستی در آستانه، اعلام کرد غرب به دنبال این است که نبرد را فراتر از اوکراین ببرد و منطقه خود را به بلاروس و مولداوی گسترش دهد.

به گفته رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه اقدامات خصمانه غرب و ناتو در فضای پس از فروپاشی شوروی سابق و درگیری هدفمند در اوکراین، این بار با تلاش برای گسترش منطقه جنگی به مولداوی و بلاروس نمایان‌تر می‌شود.

وی همچنین به تأخیر عمدی غرب برای حل و فصل صلح بین آذربایجان و ارمنستان به منظور ایجاد عامل بی ثباتی طولانی مدت در قفقاز اشاره کرد. 

بورتنیکوف همچنین گفت که ایالات متحده و انگلیس از سازمان‌های تروریستی بین المللی تحت کنترل برای انتقال شبه نظامیان به قلمرو فدراسیون روسیه تحت پوشش کارگران مهاجر استفاده می‌کنند.

به گفته رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه، فرآیند‌هایی که بر ثبات بین المللی، از جمله امنیت کشور‌های مستقل مشترک المنافع تأثیر منفی می‌گذارد، در برنامه غرب و ناتو قرار دارند.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس پیشتر گفته بود که بلاروس باید به تقویت توان دفاعی خود ادامه دهد و آمادگی خود را برای مقاومت در برابر دشمن در صورت تهاجم نظامی افزایش دهد. وی تاکید کرد که حمله به بلاروس آغاز جنگ جهانی سوم خواهد بود و نقض مرز‌ها دلیل خوبی برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای خواهد بود.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار