هفته انتظامی از امروز با شعار «پلیس هوشمند، مردم قانون‌مدار» آغاز شد و تا ۱۹ مهرماه ادامه دارد.

 

۱۳ مهر به عنوان «روز فرماندهی انتظامی» نام‌گذاری شده است. از سال ۱۳۷۸ با درخواست نیروی انتظامی و تصویب مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل قوا، زمان برگزاری هفته‌ی فرماندهی انتظامی از تیر به مهر جابجا شد.

پیشتر، ۲۷ تیر به مناسبت سالروز تصویب قانون ادغام نیروی انتظامی و سپس هفته آخر تیر به نام هفته نیروی انتظامی نام‌گذاری شده بود و در آن روز و هفته، مراسم ویژه‌ای برای بزرگ‌داشت این نهاد انتظامی برگزار می‏‌شد. ولی بعد از بررسی‏‌ها و جمع‏‌بندی نظرات، دیدگاه‏‌ها و پیشنهاد‌های مختلف، مقرر شد هفته فرماندهی انتظامی در مهر برگزار شود.

از جمله دلایل این تغییر، تعطیلی مدارس، دانشگاه‏‌ها و آموزشگاه‏‌ها بود که طیف عظیم جوانان و نوجوانان کشور را تشکیل می‌دهند و فرماندهی انتظامی اصلی‏‌ترین برنامه‏‌های خود را در ارتباط با این قشر تهیه و تدارک می‏‌بیند و با تعطیلات تابستانی امکان ارتباط مناسب و برنامه‌ریزی مطلوب برای آنها وجود نداشت، دیگر این‌که با توجه به دمای هوا در فصل تابستان، امکان اجرای برنامه‏‌های مختلف برای همه اقشار مردم و در همه مناطق، کمتر امکان‏‌پذیر بود.

این هفته امسال، از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه با شعار «پلیس هوشمند، مردم قانون‌مدار» برگزار می‌شود.

نیروی انتظامی با استفاده از ابزار‌های پیشرفته توانسته است در زمینه‌های مختلفی، چون مدیریت ترافیک، شناسایی جرایم سایبری و پیشگیری از جرم به‌طور کارآمد عمل کند. این شعار نمایانگر گام‌های مؤثر پلیس در بهره‌برداری از فناوری‌های نوین برای هوشمندسازی فرآیند‌های خود است. 

این رویکرد، همگام با پیشرفت‌های جهانی، موجب افزایش امنیت عمومی و بهبود کیفیت خدمات پلیس به مردم شده است. در این راستا، نقش مردم قانون‌مدار و همکاری مستمر آنها با نیرو‌های انتظامی، پایه‌گذار جامعه‌ای امن و پویا است.

یکی از نکات کلیدی در موفقیت پلیس هوشمند، همکاری و تعامل با مردم قانون‌مدار است. مردم، به‌عنوان ناظران و همکاران اصلی پلیس، نقش بسزایی در تأمین امنیت ایفا می‌کنند. آنها با رعایت قوانین و ارائه اطلاعات دقیق در مورد رفتار‌های مشکوک، می‌توانند به پلیس در شناسایی و پیشگیری از جرم کمک کنند. در واقع، این همکاری دوسویه به ایجاد جامعه‌ای امن‌تر و آرام‌تر منجر می‌شود.

بر این اساس؛ معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس گفت: در هفته انتظامی از ۱۴ خدمتِ هوشمند جدیدِ پلیس در راستای تسهیل امور مراجعه کنندگان، رونمایی و بهره برداری می‌شود.

سردار سعید منتظرالمهدی افزود: ایجاد قابلیت‌هایی در بستر «پلیس من» در راستای ثبت درخواست تعویض و صدور المثنی گواهینامه، ثبت المثنی و کارت پایان خدمت وظیفه عمومی، دریافت عکس گذرنامه برای روادید و ثبت درخواست مجوز اماکن صنفی از نمونه‌های هوشمند سازی و خدمت بی منت پلیس است.

به گفته سردار منتظرالمهدی ثبت درخواست عودت کارت خودرو و موتورسیکلت و کارت وظیفه عمومی، شماره گذاری اینترنتی، ثبت درخواست دفترچه شناوری، استعلام تاریخچه پلاک وسیله نقلیه، استعلام کروکی تصادفات، ویرایش اطلاعات تماس مالک وسیله نقلیه، اعلام به خودروی بلا صاحب، افزودن مستندات به پرونده انتظامی فرد، اعلام فقدانی تک پلاک، درخواست رفع سد معبر از دیگر خدماتی است که پلیس برای سهولت کار جامعه هدف، در این بستر ارائه می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.