رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین گفت: حزب الله به گونه‌ای رشد کرده که شهادت بزرگانی، چون سیدحسن نصرالله در روند آن خللی ایجاد نمی‌کند.

آیت‌الله محمدحسن اختری، رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری درباره آخرین تحولات غزه و لبنان و ویژگی‌های شهید سید حسن نصرالله اظهار کرد: رهبری ما همیشه توجه ویژه‌ای به سید حسن نصرالله و حزب الله و  مقاومت داشته‌اند و مقاومت هم بعد از شهادت شهید سیدحسن نصرالله نشان داد ساختار و استحکام مقاومی همانگونه که مقام معظم  رهبری فرمودند، دارد.

وی ادامه داد: مقاومت و حزب الله به گونه‌ای طراحی شده و رشد پیدا کرده‌اند که شهادت این عزیزان گرچه خسارات بزرگی است، اما در استحکامات و روند مقاومت خللی ایجاد نمی‌کند.

پس از شهاد سیدحسن نصرالله، حزب الله ضربات بسیار مهلکی را به صهیونیست‌ها وارد کرده است

وی افزود: مردم  جهان شاهد بودند که در این چند روز پس از شهاد سید عزیز ما، حزب الله ضربات بسیار مهلکی را به صهیونیست‌ها وارد کرده است و به دشمنان و رژیم اشغالگر قدس درس بزرگی داده‌اند. ضرباتی که نشان داده است مقاومت بسیار قدرتمند‌تر از گذشته به راه خود ادامه می‌دهد.

سید حسن نصرالله یکی از اولیای خداوند بود

وی درباره شخصیت سید حسن نصرالله گفت: او  یکی از اولیای خداوند بود. انسانی شایسته، عارف و معتقد و پایبند به اصول معارف اسلامی بود و ایمان به خط مقاومت داشت. او ایمان و اعتقاد به ولایت فقیه و عشق به امام خمنی (ره) داشت و پس از آن نسبت به مقام معظم رهبری علاقه‌ای بسیار داشت.

وی افزود: نمونه‌های بارز و بی بدیل وی در امر درایت، دقت و شجاعت، جهاد و مقاومت را تنها در انسان‌های بزرگ شاهد هستیم.

آیت الله اختری گفت: وی از ۱۸ سالگی پس از درس‌های مقدماتی، برای تکمیل درس‌های خود به نجف رفت و پس از آن در قم و اصفهان به تحصیل ادامه داد. تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وی به مقامات عالیه‌ای در درس و تحصیل رسیده بود. او در آن  سال‌ها نیز  انسانی نمونه و برجسته و دانشمند بوده و مطلع و استاد در تمامی حوزه‌ها بود.

نصرالله قبل از تشکیل حزب الله، در میان حوزوی‌های لبنانی جایگاه خاصی داشت

وی افزود: حتی قبل از تشکیل حزب الله در لبنان، وی به عنوان یکی از روحانیون برجسته مطرح بود که در میان حوزوی‌های لبنانی جایگاه و موقعیت خاصی داشت.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین گفت: موسسان حزب‌الله در عمل‌المستضعفین بودند که براساس معیار‌هایی که داشتند حزب‌الله را تاسیس کردند و از امام خمینی (ره) اجازه گرفتند و امام هم اجازه دادند و شورای اولیه حزب‌الله تشکیل شد و سید حسن نصرالله از پایه‌گذاران حزب‌الله است.

وی ادامه داد: سید حسن نصرالله یک انسان نابغه بود. ایشان با نبوغ خود در میان اعضای شورای حزب‌الله استعداد و رشادت خود را نشان داد. ایشان در علم فقه و اصول، تفسیر قرآن و معارف اهل بیت (ع) و هم بعد عرفانی و در سلک مجاهدت بودند و با عرفای خاص ارتباط داشت. یکی از کسانی که با او در ارتباط بودند آیت‌الله بهجت بود و از ایشان دستورات را می‌گرفتند. 

یکی از دلایل نفوذ نصرالله میان نیرو‌های حزب‌الله ارتباطات او با خداوند بود

حجت‌الاسلام اختری بیان کرد: سید حسن نصرالله یک انسان ساخته شده، پرهیزگار و فروتن بود. یکی از دلایلی که در میان سطح میدانی نیرو‌های حزب‌الله نفوذ داشت و خیلی مورد علاقه بود به‌دلیل آن بعد عرفانی و ارتباطات او با خداوند، رشادت، تدبیر و اخلاق پسندیده او بود.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین اضافه کرد: آن وقتی که سید حسن نصرالله دبیرکل نبود فرماندهی نظامی، اشراف بر امر نظامی، مقابله با اسرائیل و برنامه‌ریزی با او بود و همه به وی عشق می‌ورزیدند و مورد اعتماد همه بود و از دستورات و اندیشه‌هایش پیروی می‌کردند.

وی گفت: وقتی شهید سید عباس موسوی می‌خواست به سید حسن نصرالله رای دهد او آمادگی نداشت و نمی‌خواست آن را قبول کند. آقای نصرالله گفت شما مسئولیت دبیرکلی را بپذیر و من کار‌های اجرایی و میدانی را انجام می‌دهم.

حجت‌الاسلام اختری با بیان اینکه همه فرماندهان ارادت خاصی به او داشتند و فواد شکر و شهید مغنیه به او عشق می‌ورزیدند، تصریح کرد: آقای نصرالله به قم آمده بود درس بخواند که رهبر انقلاب به او ماموریت دادند و وی ساختار جدید حزب الله را تشکیل داد و انتخابات به راه انداخت و اعضای شورا و دبیرکل انتخاب شدند و این روش هنوز هم وجود دارد. انتخاب دبیرکل برای دوسال است، اما قابل تمدید است. 

یکی از ویژگی‌های نصرالله این است که توانست مجموعه حزب‌الله را به این قدرت برساند

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های نصرالله این است که توانست مجموعه حزب‌الله را به این گستردگی و قدرت برساند. مقاومت با شهادت رهبران‌شان ضربه نخواهد خورد. 

وی افزود: سید حسن نصرالله در امر مقاومت که اول در یک مجموعه محدودی بود توانست هم مسلمانان سنی، مسیحیان و همه گروه‌ها و فلسطینیان را در مقاومت مشارکت دهد و الان لبنان به لبنان مقاومت تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام اختری بیان کرد: ممکن است در حرکت گروه‌ها اختلال ایجاد شود؛ برای مثال در گروه الفتح فلسطین گروه‌های زیادی درست شد، اما در حزب‌الله هیچ گروهی درست نشد و هیچ‌کس در مقابل حزب‌الله نبود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار