رهبر انصارالله یمن گفت: شهادت «سید حسن نصرالله» خسارت بزرگی برای امت اسلام است؛ چراکه وی نقش بسیار بزرگی را ایفا می‌کرد.

«عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن سخنرانی خود با اشاره به اینکه تحولات روز‌های گذشته با رویداد‌های مهم آن، تحولات مهم و داغی بود، گفت: هدف قرار دادن شهید اسلام و بشریت، شهید بیت المقدس، الاقصی و فلسطین، جناب دبیرکل حزب الله سید حسن نصرالله رضی الله عنه جنایت بزرگی و آسیبی به تمام امت اسلام است.

الحوثی افزود: در خط مقدم نقش بزرگ سید حسن نصرالله، نقش وی در مقابله با تهدید صهیونیست‌ها و تحمیل شکست به دشمن اسرائیلی است. اهمیت نقش وی برای فلسطین و لبنان، برای کشور‌های همسایه و برای کل امت اسلامی بود، زیرا دشمن اسرائیلی او را خطری برای مسلمانان می‌دانست.

وی گفت: سید نصرالله بیش از ۴۰ سال در میدان جهاد و مقابله با تهدید صهیونیستی با کارایی بسیار، موضعی برجسته و عملکردی عالی حضور داشت. او همچنین حدود ۳۰ سال حزب‌الله را با عملکرد عالی، موفقیت آمیز و موفقی که از خداوند متعال اجر و ثواب دریافت کرده بود، رهبری کرد.

الحوثی اضافه کرد: سید حسن نصرالله به پیروزی‌های بزرگی دست یافت و در رهبری و ایمان و ارزش ها، اخلاق، بلوغ، بصیرت و خردی که تجسم داشت، کامل بود و او همچنین به دلیل مهارت بالای رهبری خود متمایز از دیگران بود. او با همه مردم و جامعه ارتباط داشت و به مرکز رشد حمایت مردمی حزب‌الله و به طور کلی جامعه لبنان علاقه داشت.

وی تاکید کرد: توجه آقای نصرالله به عامه مردم و جامعه مبتنی بر اعتقاد وی به اهمیت نقش مردمی و قدردانی، افتخار، عشق و احترام بالایی بود که برای جامعه قائل بود. او علاوه بر علاقه به ساختار جهادی و سازمانی حزب الله، فعالیت گسترده و توجه زیادی به مردم و حامیان مردمی حزب‌الله داشت.

الحوثی ادامه داد: نفوذ سید حسن نصرالله بر توده‌های دشمن مشخص بود و دیدگاه دشمن نسبت به وی این بود که او شایستگی بالایی برای انجام وظایف و مسئولیت‌های خود دارد. دیدگاه دشمن اسرائیلی نسبت به نصرالله با دیدگاه او نسبت به بسیاری از رهبران عرب که به آنها اهمیتی نمی‌دهد، متفاوت بود.

الحوثی ادامه داد: عامه شهرک نشینان دشمن نیز موضع اعلام شده توسط سید نصرالله، سخنان، وعده‌ها، هشدار‌ها و تهدید‌های او را جدی می‌گرفتند. دشمن، او را مانعی بزرگ برای خود می‌دانست و از این رو روش هدف‌گیری ایشان بسیار متفاوت بود. رهبر انصارالله یمن در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد: هر کاری که دشمن اسرائیلی انجام می‌دهد با حمایت، مشارکت و حمایت آمریکا بوده است.

عملیات جمهوری اسلامی ایران دل امت اسلامی را شاد کرد

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: اسرائیل و آمریکا همواره تلاش کردند جمهوری اسلامی ایران را از اقداماتش منصرف کنند، اما جمهوری اسلامی با یک حمله گسترده و موفق پاسخ داد.این عملیات باعث شد امت اسلامی جرات بیشتری پیدا کرده و مسئولیت‌های دینی و اخلاقی خود را در قبال رژیم صهیونیستی انجام دهند.

وی ادامه داد: باید در برابر رژیم صهیونیستی بایستیم و بدانیم که جنایات این رژیم ادامه خواهد داشت. آنچه جمهوری اسلامی انجام داد، یک عملیات بزرگ و موفق بود که خوشحالی مردم مظلوم فلسطین و غزه را به دنبال داشت.این اقدام، نه تنها دل مردم فلسطین، بلکه دل امت اسلامی را نیز شاد کرد و این شادی در بسیاری از فیلم‌ها و تصاویر به وضوح دیده شد.

رهبر انصارالله اضافه کرد: عملیات «وعده صادق ۲» بزرگ‌ترین ضربه موشکی به رژیم‌صهیونیستی از زمان تأسیس آن بود. ضربه موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی، پایگاه‌های نظامی و جاسوسی رژیم اسرائیل را هدف قرار داد و  میلیون‌ها صهیونیست در شب حمله از ترس شدید به پناهگاه‌ها فرار کردند.

الحوثی با بیان اینکه این عملیات پاسخی به جنایت‌های رژیم‌صهیونیستی علیه شهدای مقاومت بود، افزود: عملیات موشکی ایران تعهد جمهوری اسلامی به انتقام را اثبات کرد و آمریکا هم نتوانست مانع حمله موشکی ایران شود و حمایت از اسرائیل با شکست مواجه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار