کارشناس بازار سرمایه گفت: برخلاف رویه سابق، طی این چند روز بازارساز حواسش به بازار بود.

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بازار پر تنش و پرعرضه‌ای با محدودیت دامنه مثبت منفی یک داشتیم. تلاش‌های حقوقی‌ها برای خرید و متعادل شدن بازار با وجود ریسک‌های سیتماتیک و اتفاقات منطقه نتیجه نداد. با دامنه فعلی به نظر سیاست سازمان حالت رکودی است تا بالاخره گذر از بحران با کمترین کاهش قیمت سهام صورت گیرد هرچند کاهش جذابیت برای خریدار را به دنبال دارد!

او افزود: برخلاف رویه سابق، طی این چند روز بازارساز حواسش به بازار بود! در هفته کاری که گذشت، میانگین ارزش معاملات به ۲۵۲۵ میلیارد تومان رسید که واقعاً افت چشمگیری نسبت به هفته قبل داشت. درآمد دلاری صنایع بورسی با افت ۱۱ درصدی نسبت به شهریورماه سال قبل، به ۶ میلیارد دلار رسیده است. اما سطح درآمد ریالی بازار در ششمین ماه سال، همچنان ۳ درصد بالاتر از میانگین امسال است.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: پول‌های حقیقی که از سهام و صندوق درآمد ثابت خارج شدند به نظر برای خرید طلا و دلار به بازار‌های موازی برای کنترل ریسک سیتماتیک دارایی‌هایشان خواهند رفت. صندوق‌های طلا و زعفران باز مورد توجه بود و بالاترین قیمت‌های چند ماه اخیر را به خود دیدند! بعد از چند هفته مجددا نرخ بهره افزایشی شد و شاهد نابسامانی در بازار اوراق هستیم.

وفایی بیان کرد: بررسی روند نرخ‌گذاری ارز نیمایی و نرخ ارز در بازار آزاد در نیمه نخست امسال، فاصله این دو نسبت به ابتدای سال کاهش چشمگیری یافته است. انتظار می‌رود بعد از فروکش کردن این هیجان منفی و تعادل در کلیت بازار نماد‌هایی که گزارشات خوب و یا p/e پایینی دارند شاهد نوسانات رو به بالا باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار