نماینده ولی فقیه در استان قزوین در همایش تبیین خط سید مقاومت و تحلیل پیروزی قطعی حزب‌الله گفت: خداوند هیچگاه کافران را نسبت به مؤمنین برتری و سیطره قرار نداده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در همایش تبیین خط سید مقاومت و تحلیل پیروزی قطعی حزب‌الله گفت: اگر آنان بر ما سیطره داشته باشند، معلوم می‌شود مشکل از ما بوده که برای سیطره آنان زمینه‌سازی کرده‌ایم.

وی بیان کرد: همچنین باید از رهبر حکیم انقلاب و نایب امام زمان (عج) تشکر کنیم که چقدر زیبا، به موقع، شجاعانه و قدرتمندانه سیلی محکمی به‌صورت صهیونیست‌ها نواختند، این اول راه است، اگر لازم باشد سیلی‌های بسیار محکم‌تری نیز در راه است، اگر لازم باشد سلاح‌هایی را بر سر دشمن می‌ریزیم که خوابش را هم ندیده است.

 امام جمعه قزوین تأکید کرد: سید حسن نصرالله ۳۱ سال داشت که در پیچیده‌ترین منطقه عالم یعنی لبنان که همه ابرقدرت‌های دنیا اعم از آمریکا و انگلیس برای آن برنامه دارند، پس از شهادت سید عباس موسوی (ره) رهبری دینی را بر عهده گرفت.

وی یادآور شد: صهیونیست‌ها احمق هستند و حافظه تاریخی کند و خاموشی دارند، آنها از شهادت سید عباس موسوی (ره) بسیار خوشحال شدند و تصور کردند مقاومت به پایان رسیده است، خیلی طول نکشید که سید حسن نصرالله آمد، سپس کم‌کم انتفاضه حجاره و جنگیدن با سنگ آغاز شد.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: ما پیش از این در چنین شرایطی قرار داشتیم، اگر کل نیرو‌های مقاومت اسلامی را جمع می‌کردیم در یک سالن کوچک جا می‌شدند، اما اکنون شاهدیم همه جهان علیه ظلم صهیونیست‌ها و مستکبران به پا خاسته‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: کار خدا این گونه است، فرعونی که می‌خواست موسی (ع) را بکشد، خدا کاری کرد که خود فرعون نوکری موسی (ع) را کرده و او را بزرگ کند، وقتی موسی (ع) بزرگ شد نصرت پا گرفت و «إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ» محقق شد، نیل برای موسی (ع) باز شد و فرعون را در خود غرق کرد، این همان «إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ و الفتح» است.

وی بیان کرد: با حضور سید حسن نصرالله، هر روز مقاومت جان بیشتری گرفت و گسترش و قدرت یافت، دست به سلاح شد و عزتمند شد، محور مقاومت برای همیشه صهیونیست‌ها را از داشتن نیرو‌های دریایی مأیوس کرد، این «إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ و الفتح» است.

 امام جمعه قزوین گفت: در قدیم اگر یک نفر می‌آمد مسلمان می‌شد و به مکتب اهل بیت (ع) می‌پیوست ما خیلی خوشحال می‌شدیم، اکنون شاهدیم مرز‌های بین فرقه‌ها و مذاهب گوناگون برداشته شده است، در هفته‌های گذشته در اخبار خواندیم که در کشور رواندا هر ماه حداقل هزار مسیحی مسلمان می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: امروز شاهدیم همه دنیا علیه ظلم صهیونیست‌ها قیام کرده است، در این قیام عدالت‌خواهانه، هر کس نگاه می‌کند ببینید به کجا و چه کسی می‌شود اعتماد کرد؟ یک نفر مثل سید حسن نصرالله پیدا می‌شود که همه به او اعتماد می‌کنند، همه عالم به حرف سید حسن نصرالله اعتماد کردند که فرمود سست‌ترین خانه‌ها خانه عنکبوت است، اسرائیل حتی سست‌تر از خانه عنکبوت است.

وی اضافه کرد: مکتب سید حسن نصرالله مکتب حق، عدل، کرامت، شجاعت و انسانیت است، این مهم است، باید اینها را ببینیم، حتی مسیحی‌ها هم به ایشان اعتماد دارند، اینها آشکارترین علائم ظهور هستند.

 حجت الاسلام و المسلمین عابدینی یادآور شد: بنابراین طبق گفته‌های فوق، ما باید سید حسن نصرالله را در آینه سوره نصر ببینیم، ما باید با همه وجودمان خدا را شکرگزار این پیروزی‌ها باشیم.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: در سوره‌های فتح و نصر، وقتی بحث نصر و فتح پیش می‌آید، حرف از استغفار مطرح می‌شود، وقتی پیروز شدیم همه ما را با عزت و اقتدار می‌بینند و همه می‌فهمند دست خدا در کار است.

وی عنوان کرد: قرآن به ما می‌گوید فقط خدا ولی است، رسول خدا و ائمه (ع) تجلی ولایت خدا و مجریان ولایت خدا هستند، قرآن مجرای ولایت خداست، ائمه (ع) نیز مجریان ولایت خدا هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خدای متعال در آیه ۱۹۶ سوره اعرف می‌فرماید «إِنَّ وَلِیِّیَ اللَّهُ الَّذِی نَزَّلَ الْکِتَابَ وَهُوَ یَتَوَلَّى الصَّالِحِینَ»، یعنی (بى‏‌تردید سرور من آن خدایى است که قرآن را فرو فرستاده و همو دوستدار شایستگان است).

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی بیان کرد: خدای متعال در این آیه می‌فرماید فقط خدا ولی است، همه ولایت‌ها جلوه ولایت خداست، بنابراین ولایت را توحیدی می‌بینیم، عزت را هم توحیدی می‌بینیم، چرا که خدای متعال چند بار در قرآن فرموده همه عزت‌ها دست خداست، اگر مؤمنین عزت دارند، به خاطر این است که پیرو عزت خدا و رسول خداست. 

وی تأکید کرد: قرآن کتاب عزت است، خدا عزت را هم راجع به رسولش و هم راجع به کتابش گفته است، یعنی خدا به ما فهمانده که اگر می‌خواهید عزیز باشید باید پیرو رسول و متأثر از کتاب خدا باشید.

 امام جمعه قزوین گفت: هر چه نصرت است فقط متعلق به خداست، باید حواسمان به این نکته باشد، یعنی باید بگوییم خدا قوت خود را در دستان رزمندگان اسلام قرار داده است، بنابراین نصرت خدا به معنای تجلی قوت و قدرت خداست، یعنی این خداست که به رزمندگان توفیق انجام کار‌های بزرگ عنایت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: اگر نصرت را از خدا ببینیم و خدا به ما یاری و نصرت برساند، در این صورت هیچ کس نمی‌تواند با ما مقابله کند، مستکبران و صهیونیست‌ها هم مانند گذشته هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

وی اضافه کرد: امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید وقتی رسول خدا مبعوث به نبوت شد، جنگ آشکار بین حق و باطل پا گرفت، حضرت در خطبه ۵۶ نهج‌البلاغه می‌فرماید وقتی جنگ شد برادر با برادر و پدر با پسر می‌جنگید، در این شرایط وقتی خدا دید ما راست می‌گوییم و عقیده و ایمان داریم، بر دشمنان خواری، ذلت و شکست را و بر ما پیروزی را نازل کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: حضرت با این جملات به ما یاد می‌دهد که هم پیروزی و هم شکست دست خداست، خدا نگاه به لیاقت ما می‌کند و نصرت را عنایت می‌کند، برای مثال امام (ره) فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد، یعنی‌ای رزمندگان، شما، چون بنده خدا بودید، خدا به شما پیروزی داد و موفق شدید.

امام جمعه قزوین بیان کرد: اگر خدا پیروزی بدهد، این پیروزی حقیقی است و قدم‌های ما متزلزل نمی‌شود و سست نمی‌شویم، در این صورت مطابق آیه ۳۰ سوره فصلت در راه خدا ثابت قدم خواهیم بود و خدا نیز فرشتگانش را در قلب ما نازل می‌کند.

وی گفت: آیه ۳۰ سوره فصلت با سید حسن نصرالله، حاج قاسم سلیمانی و رزمندگان اسلام تفسیر می‌شود، خدای متعال در این آیه می‌فرماید (در حقیقت کسانی که گفتند پروردگار ما خداست، سپس ایستادگی کردند، فرشتگان بر آنان فرود می‌آیند و می‌گویند هان بیم مدارید و غمین مباشید و به بهشتی که وعده یافته بودید شاد باشید).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تاکید کرد: شادابی و نشاطی که سید حسن نصرالله داشت همیشگی بود، هرگز در چهره ایشان استرس دیده نمی‌شد، ایشان در هر وضعیتی آرام و خوشحال بود، چون مطابق این آیه فرشتگان بر دل ایشان نازل شده بودند و به ایشان بشارت بهشت را داده بودند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی بیان کرد: ما به آینده روشن مقاومت اسلامی یقین داریم، خدای متعال در آیه ۸۲ سوره مائده می‌فرماید بدترین دشمنان مسلمانان یهودیان و کسانی هستند که مشرکند، بهترین دوستان مسلمانان نیز مسیحیان حقیقی هستند که به مسلمانان می‌پیوندند، زیرا اینها اهل ذکر، عبادت و بندگی هستند، اینان مستکبر نیستند، این یعنی یهودیان و مشرکان مستکبرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار