مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: باتوجه به مطلوب بودن پیشرفت فیزیکی سد دشت پلنگ، بعنوان یکی از سدهای مهم بتن غلتکی کشور این سد تا پایان امسال آبگیری می‌شود.

علی محمدی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سد دشت پلنگ در مرحله نخست، با ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب ، با پیشرفتی مطلوب در حال اجراست.

وی افزود: سد دشت پلنگ در شهرستان دشتی واقع شده و به عنوان یکی از مهم ترین پروژه های تامین آب در استان بوشهر به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر یادآور شد: سد دشت پلنگ از معدود پروژه های دارای منابع مالی خارجی استان بوشهر است که اعتبار خارجی (فاینانس ) آن ۳۲۵ میلیون یوان چین بوده که ۸۵ درصد توسط فاینانسور و ۱۵ درصد توسط کارفرما تامین می‌ شود.

محمدی تصریح کرد: با احداث این سد، ضمن جلوگیری از وقوع سیلاب های ویرانگر، از تخلیه سالانه ۷۲میلیون مترمکعب آب به خلیج فارس جلوگیری می شود.

وی افزود: اکنون روزانه ۲۸۰ نفر در سه نوبت کاری برای اجرای این طرح مشغول به کار هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: با تکمیل سد دشت پلنگ، این منطقه به یکی از مهم‌ترین مراکز تامین آب آشامیدنی و کشاورزی کشور تبدیل و گامی مهم در مسیر توسعه اقتصادی استان بوشهر برداشته می‌شود.

وی ادامه داد: عمده‌ترین اهداف اجرای این سد، تامین آب آشامیدنی ساکنان شهرستان دشتی به طور متمرکز و شهرستان‌های جنوبی استان از محل خط آبرسانی سراسری کوثر و همچنین تامین آب صنعت در مناطق پارس شمالی و جنوبی است.

محمدی گفت: مسد دشت پلنگ بر رودخانه دشت پلنگ یکی از سرشاخه‌های رودخانه‌مند در حال ساخت است که تکمیل این سد تاثیر بسیاری در توسعه کشاورزی هفت هزار هکتار اراضی دشت پلنگ و روستاهای دهستان طسوج دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.