حجت‌الاسلام خاموشی گفت: یک روزی رژیم صهیونیستی باید کشور فلسطین را تخلیه کند و برود چون مردمان فلسطین صهیونیست‌ها را قبول ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پاسخ به حمله موشکی ایران با نام «وعده صادق ۲» و انتقام‌گیری بابت ترور شهیدان اسماعیل هنیه، سرلشکر عباس نیلفروشان و سید حسن نصرالله گفت: در اینکه باید پاسخ ظالمانه به اسرائیل داده شود، هیچ‌کس شک ندارد. یعنی هر فردی ولو نگاه انسانی داشته باشد، باید ظالم را سر جای خود بنشاند دفاع از مظلوم در برابر ظالم در فطرت انسان نهفته است. قرآن می‌فرماید: لا تَظلِمونَ وَلا تُظلَمونَ. 

حجت‌الاسلام خاموشی ادامه داد: عدالت یعنی مقابله با ظلم. انسان‌ها حق حیات دارند. رژیم صهیونیستی با حق حیات کودکان و خانواده مقابله می‌کند. این رژیم کودک‌کش منزل را بر سر آنها تخریب می‌کند و به دنبال ایجاد سرزمین سوخته است. این رژیم برای باریکه غزه به طول ۵۵ کیلومتر یک درب کامیون رو برای این کشور مقرر کرده است. آنها قبل از جریان طوفان‌الاقصی تحریم‌های چند ساله علیه مردمان فلسطینی وضع کرده بودند. در واقع، طوفان الاقصی یک جهاد دفاعی بود، تا مردمان این سرزمین بگویند ما دیگر خسته شده‌ایم و می‌خواهیم انسانی زندگی کنیم. 

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه رژیم کودک‌کش صهیونیستی در حالی حق حیات فلسطینیان را سلب کرده، که مدام اعلام می‌کند آنها حق حیات ندارند و به تعبیری باید بمیرند! افزود: برنامه جبهه مقاومت برای مقابله با رژیم صهیونیستی کمک به یکدیگر است. کسی فکر نکند ما در آنجا قرارگاه فرماندهی گذاشتیم. چون وحدت آرمانی کفایت می‌کند. اینکه رژیم صهیونیستی سرزمین‌های اشغالی فلسطین را اشغال کرده و باید این سرزمین به فلسطینیان برگردد و باید خودشان برای آینده‌شان تصمیم بگیرند، هم مردمان یمن قبول دارند و هم عراقی‌ها، لبنانی‌ها، ایران و همه.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: یک روزی رژیم صهیونیستی باید کشور فلسطین را تخلیه کند و برود. چون مردمانی که زاد و ولدشان در آن سرزمین بوده، صهیونیست‌ها را قبول ندارند. ما بار‌ها اعلام کردیم سرنوشت فلسطین را خود مردمانش انتخاب می‌کنند. دو دولتی که غربی‌ها به دنبالش هستند، مورد قبول ما نیست. چون مورد قبول خودِ فلسطینیان هم نیست. ما گفتیم در جنگ و جدال فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها طرف فلسطینی‌ها هستیم. 

وی در پاسخ به این سوال که غربی‌ها ما را به جنگ‌طلبی در منطقه محکوم می‌کنند، با قاطعیت گفت: خیر، ما از جریان دفاع حمایت می‌کنیم. حزب‌الله لبنان هم به کمک دفاع از مردم غزه رفت. پس آنها جنگ‌طلبی نکردند، از مردم غزه دفاع می‌کنند. الان هم هر حرکتی صورت بگیرد، حرکت دفاعی است. چون مهاجم اصلی این سرزمین رژیم صهیونیستی است. آنها هستند که می‌گویند منطق ما کشتن و حکومت کردن است. ما می‌گوییم نه! 

به گفته حجت‌الاسلام خاموشی، زمانی «وعده صادق ۱» انجام شد، که به کنسولگری ما حمله کردند. به خاک ما حمله کردند، به خاک آنها حمله کردیم. الان مستشار ما را می‌زنند. میهمان ما را در خاکمان ترور کردند. همه دنیا به حق دفاع ما قائل‌اند. اگر دشمن بخواهد کار دیگری بکند، قاطعانه پاسخ قاطع‌تر خواهد داد.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار