نخست وزیر لبنان آواره شدن بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار غیرنظامی به دلیل حملات رژیم صهیونیستی را تایید کرد.

رژیم صهیونیستی با هدف ایجاد رعب و وحشت در میان مردم لبنان اقدام به بمباران گسترده مناطق پرجمعیت و غیرنظامی می‌کند. این مسئله طی ۲ هفته اخیر تشدید شده و آواره شدن خیل عظیمی از لبنانی‌ها را درپی داشته است. 

به گزارش الجزیره، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان بار دیگر از توحش صهیونیست‌ها در کشورش انتقاد کرده و خواستار پایان تهاجم به لبنان شد. 

میقاتی در بیانیه‌ای اعلام کرد: شمار آوارگان لبنانی به دلیل تهاجم اسراییل به کشور اکنون از مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن عبور کرده است. 

نخست وزیر لبنان در ادامه خواستار استقرار آتش بس فوری در این کشور و تلاش جامعه جهانی برای تحت فشار قرار دادن دشمن صهیونیستی شد. 

لبنان که پیش از جنگ نیز به دلیل شرایط اقتصادی از مشکلات گسترده‌ای رنج می‌برد، اکنون با ویرانی زیرساخت هایش توسط ارتش رژیم صهیونیستی شاهد موج گسترده آوارگان است. دولت مرکزی لبنان هم اکنون در تامین پناهگاه برای آوارگان ناتوان بوده و از جامعه جهانی و کشور‌های ثروتمند تقاضا کرده است به این کشور کمک کنند. 

برنامه جهانی غذا و یونیسف پیش‌تر از گسترش برنامه‌های خود در لبنان به منظور حل برخی از مشکلات آوارگان خبر داده بودند. دولت لبنان خواستار اختصاص بیش از ۴۰۰ میلیون دلار از سوی نهاد‌های بین المللی برای آوارگان این کشور شده است. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار