زین الدینی گفت: به مناسبت فرا رسیدن هفته دامپزشکی، کلیه خدمات بخش دولتی به صورت رایگان و درمانگاه‌های بخش خصوصی دامپزشکی با تخفیف انجام می‌شود.

محمود زین الدینی گفت: به مناسبت فرارسیدن هفته دامپزشکی، کلیه خدمات بخش دولتی به صورت رایگان و درمانگاه‌های بخش خصوصی دامپزشکی با تخفیف ویژه در تاریخ ۱۷ مهر ماه به مراجعه کنندگان انجام می‌شود.

وی افزود: این خدمات دامپزشکی، شامل واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری‌های دامی با اولویت بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، سم پاشی جایگاه‌های نگهداری و بدن دام علیه انگل‌های خارجی به عنوان عوامل انتقال دهنده بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، برگزاری دوره‌های آموزشی برای روستائیان و دانش آموزان با موضوعات آشنایی با بیماری‌های دامی و راه‌های کنترل و پیشگیری از بروز و انتشار آن‌ها و همچنین ویزیت رایگان دام‌ها در مناطق روستایی و عشایری می‌شود.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان افزود: با فرارسیدن روز ملی دامپزشکی، کلیه فعالیت‌های دامپزشکی به مردم در زمینه پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و بیماری‌های دامی و از طرف دیگر خدمات تخصصی دامپزشکی و نقش برجسته دامپزشکان، کارشناسان دامپزشکی و ... در زمینه تامین سلامت انسان و دام و تضمین امنیت غذایی تحقق می‌یابد.

وی با اشاره به شعار امسال دامپزشکی صد سال خدمت، یک قرن افتخار و اینکه کلیه نیرو‌های دامپزشکی همواره با مخاطرات فیزیکی کار با دام‌های مبتلا با انواع بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان برای فراهم کردن سلامت جامعه دست و پنجه نرم می‌کنند، تصریح کرد: روز دامپزشکی، فرصت مغتنمی برای یادآوری فعالیت‌ها و خدمات نیرو‌های دامپزشکی می‌باشد و یکی از مهم ترین دستاورد‌های دامپزشکی، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی برای حفظ و ارتقای سلامت دام و انسان و در نتیجه حراست از سرمایه‌های دامی و تضمین امنیت غذایی به ویژه تامین سبد مواد غذایی و فراورده‌های خام دامی ایمن و سالم می‌باشد.

زین الدین با عنوان اینکه خدمات دامپزشکی در بخش مبارزه و پیشگیری بیماری‌های دامی  نشانی از عملکرد خالصانه و موثر در زمینه پیشگیری از بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام می‌باشد، گفت: در یک سال گذشته بیش از ۶۲۸ هزار راس دام علیه بیماری‌هایی از جمله تب برفکی، آبله، بروسلوز، لمپی اسکین، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و ... واکسینه شدند.

وی گفت: صدمات فیزیکی ناشی از تردد در مسیر‌های صعب العبور روستاها، تروما‌های ناشی از ضربات فیزیکی و حمله دام ها، آسیب ناشی از تزریق واکسن به دست واکسیناتور به دلیل تکان‌های شدید دام از جمله موارد شایع در تیم های مبارزه با بیماری‌های دامی می‌باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان ضمن اشاره به نقش دامپزشکی در مهار بیماری‌های مشترک و حفظ سلامت عمومی جامعه از دامداران  درخواست کرد با تیم های دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار