رئیس شبکه دامپزشکی کرمان گفت: فرآورده‌های خام دامی و نهاده‌های خوراک دام برای حمل و نقل مستلزم کسب مجوز بهداشتی از شبکه دامپزشکی هستند.

محمود زین الدینی گفت: در حال حاضر ۲۷۰ مورد خودروی دارای پروانه بهداشتی و کد رهگیری معتبر دامپزشکی در شهرستان کرمان وجود دارد و کارشناسان صدور پروانه اداره دامپزشکی شهرستان کرمان همه روزه و در ساعات اداری آماده ارائه مشاوره‌های لازم به متقاضیان دریافت پروانه‌های بهداشتی خودرو هستند.

وی افزود: کارشناسان به درخواست‌های مراجعه کنندگان در اسرع وقت رسیدگی و در صورت تکمیل بودن مدارک برای متقاضیان پروانه بهداشتی حمل خودرو و سپس کد رهگیری صادر می‌شود.

زین الدینی با اشاره به اینکه بر اساس قوانین و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی عبور و مرور، نقل و انتقال انواع دام زنده، مستلزم کسب مجوز بهداشتی از شبکه دامپزشکی برای حمل و نقل است، تصریح کرد: یکی از وظایف مهم دامپزشکی، کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و هر نوع بیماری واگیردار دامی، نظارت دقیق بر خودرو‌های حامل دام، طیور، فرآورده‌های خام و نهاده‌های دامی می‌باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با بیان اینکه برای تامین سلامت جامعه و حفاظت از سرمایه‌های عظیم دامی، رعایت مقررات و ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی الزامی است، بیان داشت: کلیه خودرو‌های حمل خودرو قبل از اقدام به صدور پروانه معتبر دامپزشکی از سوی کارشناسان شبکه دامپزشکی بازدید می‌شوند.
زین الدینی افزود: کلیه مالکان و رانندگان خودرو‌های حامل انواع دام، فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام بایستی اقدام به صدور و یا تمدید به موقع پروانه‌های بهداشتی وسایل نقلیه خود کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار