معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۵۰ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران استان پرداخت شد.

غفور آقایی مجموع ارزش ریالی گندم خریداری شده از کشاورزان استان اردبیل را ۶۴ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۱۴ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال معادل ۲۲ درصد از مجموع ارزش محصول خریداری شده گندمکاران استان باقی مانده که در روز‌های آینده پرداخت خواهد شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به تداوم خرید محصول گندم کشاورزان استان اردبیل تا آخرین روز‌های فصل تابستان، علت اصلی تاخیر در پرداخت بهای گندم خریداری شده کشاورزان این استان را تاخیر در خرید و تحویل به مراکز پیش بینی شده خرید تضمینی به علت شرایط فصلی و منطقه‌ای ذکر کرد.
او در ادامه از آغاز فرایند کشت پاییزه گندم و جو در مزارع آبی و دیم مناطق گرمسیری و سردسیری استان اردبیل همزمان با آغاز سال جدید کشاورزی و در پی بارندگی مختصر روز‌های اخیر خبر داد.
آقایی با پیش‌بینی کشت گندم در حدود ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان اردبیل افزود: در سال زراعی جاری طبق برنامه و الگوی کشت ارائه شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی، حدود ۵۴ هزار هکتار از اراضی آبی و ۲۲۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان گندم به زیر کشت گندم می‌رود.
او با اشاره به کشت محصول گندم و جو در حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی استان در روز‌های اخیر از پیش بینی کشت جو در ۱۲۷ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل خبر داد و گفت: امسال در ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم و ۲۷ هزار هکتار از اراضی آبی، محصول جو کشت می‌شود.
آقایی افزود: کشت گسترده گندم و جو پس از نخستین بارش گسترده پاییزی در همه شهرستان‌های استان انجام می‌شود و برای این امر، حدود ۲۰ هزار تن بذر گندم و کود مورد نیاز کشاورزان تامین شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به مشخص شدن و پهنه‌بندی مزارع گندم استان برای نظارت مهندسان کشاورزی و تشکیل کمیته‌های فنی و کارشناسی کشت گندم در استان گفت: کشاورزان کشت گندم را به تاخیر نیندازند چرا که هر روز تاخیر در کشت، موجب کاهش و افت تولید یک درصد از میزان محصول نهایی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.