مدیرکل شیلات خوزستان گفت: برداشت میگو از مزارع چویبده با تولید ۹۰ درصد میگوی پرورشی استان آغاز شد.

مرتضی سوری مدیرکل شیلات خوزستان گفت: شهر چوئبده در جنوب شهرستان آبادان بیش از ۹۰ درصد میگوی پرورشی استان را تولید می‌کند.

وی افزود: از اواسط اردیبهشت ماه بچه میگو در مزارع پرورشی ذخیره سازی و در اواخر شهریور و اوایل مهرماه میگو پرورشی برداشت می‌شود.

مدیر کل شیلات خوزستان سطح زیرکشت مزارع پرورش میگو در استان خوزستان را بیش از ۸۱۹ هکتار اعلام کرد و گفت: این مقدار هکتار از مزارع پرورش میگو استان خوزستان در قالب ۸۰۶ استخر به زیر کشت میگوی پرورشی رفت که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است.

سوری بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ تن میگوی پرورشی مرغوب از مزارع پرورش میگوی استان برداشت شود که از این میزان بیش از یکهزار و ۶۰۰ تن از مزارع چوئبده است.

وی اظهار کرد: امسال با توجه به رصد و اقدامات پیشگیرانه و کنترل شده کارشناسان شیلات و دامپزشکی به صورت مستمر خوشبختانه تا این لحظه موردی از بیماری لکه سفید مشاهده نشده است.

سوری گفت: در سال جاری تعداد مزارع فعال میگو ۲۸ درصد و میزان لارو ذخیره سازی شده حدود ۷۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد مراکز نرسری با افزایش ۱۵ درصدی به هشت مرکز رسیده است گفت: همچنین عملیات اجرایی ساخت چهار مرکز دیگر در استان فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.