معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز از جمع آوری ۱۲۸ متکدی از معابر این شهر خبر داد.

 بدری با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۱۲۸ متکدی از معابر این شهر جمع آوری شد گفت: این افراد شامل معتادان متجاهر، کارتن خواب، کودک کار و افرادی هستند که از شهر‌های دیگر برای تکدی گری وارد تبریز شده بودند.

وی اظهار کرد: این افراد پس از جمع آوری و تحویل به مراکز مربوطه دوباره پس از مدتی به علت کسب درآمد هنگفت و آسان از طریق تکدی گری در سطح شهر حضور می‌یابند و به علت جمع آوری چندین باره آن ها آمار آن‌ها افزایش نشان می‌دهد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز با تاکید بر اینکه تبریز همیشه به شهر بدون گدا مشهور بوده است گفت: برای حفظ این جایگاه با تلاش شبانه روزی همکاران و با همراهی عوامل نیروی انتظامی، بهزیستی و دیگر نهادها افراد متکدی جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد، موسسات خیریه و دیگر مراکز مربوطه تحویل داده می‌شوند.

بدری ادامه داد: بسیاری از مردم به این افراد ترحم می‌کنند که این کار نادرست است چرا که بسیاری از متکدیان نیازمند واقعی نیستند و تنها با سوءاستفاده از احساسات مردم و به شیوه‌های مختلف و بهره گیری از کودکان و توان جویان و تحریک احساسات مردم دست به تکدی گری می‌زنند و چهره‌ای نازیبا به شهر می ‎دهند که باید با برخورد با چنین افرادی ریشه این کار خشکانده شود.

وی با تمجید از رسانه‌ها در فرهنگ سازی برای عدم همراهی و حمایت مردم با متکدیان یادآور شد: باید با فرهنگ سازی و آگاه سازی جامعه و شفاف سازی کار‌های انجام شده برای جلوگیری از تکدی گری فرهنگ کمک نکردن به متکدیان حرفه‌ای در جامعه گسترش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.