معاون استاندار گفت: باید به صورت تخصصی اتاق فکر در زمینه نماز تشکیل و ضمن شناسایی آسیب‌ها، راهکارهایی کارشناسی شده و لازم را برای اجرا ارائه شود.

مرادعلی پیوند در دومین نشست ستاد اقامه نماز استان ضمن تاکید بر اینکه باید در زمینه ترویج فرهنگ نماز تلاش شود، گفت: مساجد ما هم اکنون با ۱۰ درصد از ظرفیت توان خود در حال تلاش هستند و نمازگزار دارند و باید ببینیم مشکل از کجا است.
 
وی ادامه داد: شاید نیاز باشد از علمای علوم اجتماعی و ارتباطات استفاده کنیم، شاید نیاز باشد در مساجد از ظرفیت اساتید، هنرمندان و سایر افراد برای جذب مردم استفاده کرد.
 
معاون پشتیبانی و توسعه منابع استانداری افزود: نسل امروز احساس می‌کنند که در بسیاری از مسائل جلوتر از ما بوده و شاید در برخی مسائل نیاز به نماز و سایر کارها نداشته باشند.
 
وی یادآور شد: باید راهکار علمی برای مواجهه با ترویج فرهنگ نماز ارائه شود، ضمن اینکه از ظرفیت فضای مجازی می‌توان در راستای ترویج و توسعه فرهنگ نماز استفاده کرد.
 
پیوند گفت: ستاد اقامه نماز تنها برای اقامه نماز در ادارات نیست، بلکه باید تلاش کرد که با راه اندازی اتاق فکر و ایده ضمن رصد آسیب‌ها، راهکارهای لازم را نیز ارائه دهد.
 
معاون پشتیبانی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نیازمند راه‌اندازی اتاق رصد در ادارات و محلات در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ نماز هستیم، افزود: اگر نماز راه افتاد، بسیاری از مسائل و مشکلات به حداقل می‌رسد.
 
وی با بیان اینکه باید به صورت تخصصی اتاق فکر در زمینه نماز تشکیل و ضمن شناسایی آسیب‌ها، راهکارهایی کارشناسی شده و لازم را برای اجرا ارائه دهد، افزود: ستاد اقامه نماز گزارش عملکرد دستگاه‌ها را ارائه دهد تا استانداری در زمینه کم کاری‌ها ورود لازم را داشته باشد.
 
پیوند از دستگاه‌ها و نهادها خواست تا جشنواره «فجر تا فجر» را جدی بگیرند، یادآور شد: دستگاه‌هایی که فعالیت‌های لازم را انجام می‌دهند باید مستندسازی لازم را نیز داشته باشند و فعالیت‌ها را در سامانه سجاده به ثبت برسانند.
 
معاون پشتیبانی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برای اتاق فکر می‌توان از عناصر فعال و زبده در زمینه نماز و آسیب شناسی کارها و همچنین ارائه راهکارهای عملی استفاده کرد.
 
وی گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بر انجام کارها به صورت محله محوری تاکید دارند، باید تلاش کرد از ظرفیت مردم در محلات به بهترین نحو استفاده کرد.
 
مدیر ستاد اقامه نماز استان هم در این جلسه ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید سید حسن نصرالله، گفت: این شخصیت بزرگوار حدود ۳۰ سال جهاد و مبارزه را در راه خدا در پیش گرفت و در نهایت مزد خود را با شهادت دریافت کرد.
 
حجت الاسلام قاسمی با اشاره به اینکه نماز انسان را از فحشا و منکرات دور می‌کند، به اجلاس استانی نماز در استان و همچنین اجلاس سراسری در کشور اشاره کرد و افزود: سی و یکمین اجلاس سراسری نماز آبان ماه امسال به میزبانی استان خراسان شمالی و با حضور رئیس جمهور و سایر مسئولان کشوری برگزار می‌شود.
 
وی برگزاری پیش اجلاسیه ها در شهرستان‌ها و همچنین اجلاسیه های استانی نماز را یادآور شد و ادامه داد: پیش اجلاسیه نماز سال گذشته در شهرستان گچساران و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و همچنین اجلاس استانی نماز به خوبی برگزار شد.
 
حجت الاسلام قاسمی موضوع اجلاسیه را بیشتر توجه به نسل نو و همچنین برنامه‌های ما برای این نسل دانست و ادامه داد: امسال تلاش داریم تا اجلاس استانی نماز با کیفیت مطلوب‌تر نسبت به سال گذشته برگزار شود.
 
حجت الاسلام قاسمی آئین نامه هیات اندیشه ورز نماز را داریم که می‌توان از ظرفیت نخبگان حوزوی، دانش آموزی، دانشجویی و سایران در این راستا استفاده کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.