معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، کاهش بارندگی، کاهش بیلان آب‌های زیرزمینی و فرونشست زمین را از جمله چالش‌های اساسی زیربخش آب و خاک برشمرد.

نشست بررسی مشکلات و چالش‌های بخش آب و خاک استان کرمان با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب وخاک، مشاور وزیر و مجری طرح سامانه‌های آبیاری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان برگزار شد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در این نشست ضمن اشاره به تکالیف قانونی حوزه آب و خاک کشور؛ به تشریح برنامه‌های معاونت آب و خاک در راستای افزایش بهره‌وری و تامین امنیت غذایی پرداخت و بر ضرورت همراهی سازمان برنامه و بودجه در سرعت بخشیدن به این برنامه‌ها تاکید کرد.

وی، کاهش بارندگی، کاهش بیلان آب‌های زیرزمینی و فرونشست زمین را از جمله چالش‌های اساسی زیربخش آب و خاک برشمرد.

در این نشست، نیازی ضمن اشاره به، ضرورت توجه و تقویت بخش کشاورزی به ویژه در زیربخش آب و خاک در استان کرمان، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه، تنش ها و مخاطرات آبی و نیاز مبرم به اعتبارات در این بخش بایستی اعتبارات ویژه به بخش آب و خاک اختصاص داده شود.

در ادامه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان تخصیص اعتبارات به بخش آب و خاک استان کرمان را یک اصل مهم دانست و قول مساعد به منظور رفع مشکلات آب وخاک استان و تخصیص اعتبار از محل کمک‌های فنی و اعتباری کشاورزی را داد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار