کارگردان نمایش «فقط خودم» گفت: مشکلات اقتصادی بسیار است اما نمایش «فقط خودم» یک تلنگر به خانواده‌های تک فرزند است.

نمایش «فقط خودم» به کارگردانی محمد جهانپا در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه نمایش رفت. این نمایش که از ۱ تا ۱۵ مهر سال جاری هر روز از ساعت ۱۸ به مدت ۴۵ دقیقه در تماشاخانه مهر حوزه هنری، به نشانی تهران، تقاطع خیابان‌های حافظ و سمیه اجرا می‌شد قرار است در مشهد روی صحنه نمایش برود.

 تهیه‌کنندگی «فقط خودم» را سجاد عباسی بر عهده دارد که این نمایش با حمایت مرکز امید (حوزه هنری کودک و نوجوان) تولید شده است نمایش «فقط خودم» روایتی از زندگی دختر بچه‌ای به نام «سارا» است؛ دختری که دلش نمی‌خواهد خواهر یا برادر داشته باشد. از نظر او تک‌فرزندی یک اتفاق خارق‌العاده است و باعث می‌شود همه چیز متعلق به او باشد اما در یک اتفاق عجیب او به دنیای مورچه‌ها سفر می‌کند.

محمد جهانپا کارگردان «فقط خودم» که بازیگر و استاد دانشگاه تئاتر هم است، بیان کرد:  نمایش فقط خودم به دعوت حوزه هنری کودک و نوجوان شکل گرفت و یک مجموعه ای از آلبوم‌های موسیقی برای بچه‌ها تولید شده بود که دوستان در حوزه کودک و نوجوان این ذهنیت را داشتند که این محصولات تبدیل به یک محصول دیداری شود که بحث اول تئاتر بود.

وی ادامه داد: ابتدا ما بر اساس آلبوم‌ها یک سناریویی را انتخاب کردیم و قصه خود را بر اساس آلبومی که وجود داشت چیدمان کردیم. داستان «فقط خودم» بر اساس یک دختر لوس تک فرزندی است که قرار است خانواده‌اش صاحب فرزند دیگری شود اما بچه آن‌ها خبری ندارد، در ادامه داستان متوجه می‌شویم بچه تنهایی و همه چیز برای خودش بودن را دوست دارد. تا اینکه این دختر به یک سفر رویایی با مورچه‌ها می‌رود و در آن سفر نگاهش به دنیای خواهر و برادری تغییر می‌کند.

وی افزود: بحث دیگر این نمایش برای بزرگسالان، فرزند آوری است. همه ما می‌دانیم که مشکلات اقتصادی بسیار است اما اگر قرار باشد بچه‌ها در دنیای خود تک فرزند باشند، شاید یک دنیای غمگین، سرد و بی روح داشته باشند، لذا نیاز به حضور خواهر و برادر در زندگی دارند و یک تلنگر به خانواده‌های تک فرزند است.

این کارگردان از پروسه تولید این نمایش گفت: حدود یک ماه و نیم پروسه تمرین و ساخت نمایش طول کشید. این نمایش اولین اجرای خود را در سالن مهر حوزه هنری سپری کرد و سپس به مشهد باز می‌گردد و اجرا در شهر خودمان خواهیم داشت. همچنین اگر مقدماتش فراهم شود اجرای این نمایش را برای استان‌های دیگر مثل یزد و بوشهر خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اسم نمایش برگرفته از کاراکتر اصلی ما است و منظور از فقط خودم یعنی همه چیز برای خود فقط و فضای تک و تنهایی و تک فرزندی است.  همچنین رده سنی نمایش برای ۶ تا ۱۲ سال برای کودکان است. بازیگران نمایش چند سال است که با ما کار می‌کنند و بچه‌های خودم هستند. بازیگرانمان اکثرا بالای ۲۵ سال به بالا هستند اما تجارب بسیار خوبی دارند.

کارگردان نمایش «فقط خودم» عنوان کرد: بازیگر کودک ما یسنا اسماعیلی ۹ سال دارد. یسنا بچه با استعداد و صبوری است. زیرا کار کودک سخت است و اینکه نقش اصلی باشی و به استرس‌های خود غلبه کنی نشان می‌دهد بچه دارای استعداد ذاتی است. خانواده خیلی دوست دارند بچه‌های خود در اجرای نمایش و بازی حضور داشته باشند اما استعداد هم تمر مهمی است. یسنا با توجه به اینکه از کارهای قبلی ما اطلاع داشت در تست ما موفق شد و مطمئن هستم اگر ادامه دار باشد موفق خواهد بود.

شایان ذکر است ازیلا نوروزی، اسدالله سرداریان، نیما پسندیده، ایمان سیدی، مهرآنا عبدالهیان، مهتا حیدری و یسنا اسماعیلی بازیگران این نمایش کودک و نوجوان هستند و مهدی شریفی طراح صحنه، محبوبه ‌سلطانی طراح لباس، رکسانا صادقی طراح گریم، آرمان مهربان آهنگساز، ناهید غفوری و یزدان منیریان مدیر صحنه، نازیلا نوروزی دستیار کارگردان، علی نوروزیان عکاس، سحر پری‌رخ تصویرساز، سروش حیدری گرافیک و صالح غلامی مسئول روابط عمومی اثر این نمایش هستند.

خبرنگار: زهرا بالاور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار