مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اقدامات برای رفع کمبود آموزگار گفت: هر چند در خوزستان کمبود معلم داریم، اما کلاس بدون معلم نداریم.

عبدالله حبیبی مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: برای جبران کمبود معلم در مدارس خوزستان در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از ظرفیت‌های مختلف از جمله نیروهای استخدامی‌های جدید استفاده شده است. همچنین ۳ هزار نیروی بازنشسته متقاضی دوباره به کلاس برگشته‌اند و از ظرفیت اضافه‌کاری معلمان هم استفاده می‌شود.‌ ۴۰۰ نفر نیز از طریق تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری و دبیری استخدام شده‌اند. با این روند، خوشبختانه وضعیت خوبی داریم و هر چند در خوزستان کمبود معلم داریم اما کلاس بدون معلم نداریم.

او افزود: در ماهشهر و آبادان با کمبود شدید معلم مقطع ابتدایی مواجه بودیم و برای جبران آن، حدود ۳۰ نفر به آموزش ابتدایی افزوده شد که می‌تواند بخش مهمی از مشکل را حل کند. البته برای اینکه کلاس بدون معلم در این مدرسه‌ها نداشته باشیم حتی معاونان مدرسه هم در کلاس‌های درس حاضر شده‌اند.

آقای حبیبی: در صورتی که هنوز اشکالاتی وجود داشته باشد در این یکی دو روز رفع می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به فعالیت همه مدرسه‌های خوزستان از اول مهر اضافه کرد: از ۱۰ شهریورماه توزیع کتاب‌ها آغاز شده است و اگر مدیر مدرسه‌ای از دانش‌آموزان بخواهد دیرتر یا از هفته دوم مهر به مدرسه بیایند تخلف کرده و در صورت مشاهده چنین مسئله‌ای خانواده‌ها باید به ما اطلاع دهند تا به صورت میدانی اقدام کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.