رئیس هلال احمر شهرستان رزن از کمک حمایتی بلاعوض ۷۰۰ میلیون ریالی به بیماران صعب‌العلاج شهرستان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

سمیه راغب نافع گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷۰۰ میلیون ریال کمک حمایتی بلاعوض به ۲۵ نفر ازمددجویان و بیماران صعب‌العلاج این شهرستان توسط هلال احمر رزن انجام شده است.

او با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال‌جاری تعداد ۱۰۰ نفر از بیماران از تجهیزات پزشکی بانک امانات تجهیزات پزشکی شعبه هلال احمر رزن به صورت امانت استفاده کرده‌اند، گفت: شهرستان رزن در سطح شهر و روستا دارای ۱۰ خانه هلال بوده که هم اکنون روستا‌های دیگری نیز در سطح شهرستان متقاضی ایجاد و راه‌اندازی خانه هلال در روستای خود هستند که اگر استان مجوز لازم را در این رابطه بدهد نسبت به راه‌اندازی خانه هلال این روستا‌های متقاضی اقدام خواهیم کرد.

رئیس هلال احمر شهرستان رزن با بیان اینکه ۲۰۰۰ نفر در شهرستان رزن در سامانه عضویت هلال احمر ثبت نام کرده‌اند و در حوزه جوانان، داوطلبان و امداد عضو جمعیت هلال احمر هستند، گفت: شهرستان رزن دارای دو پایگاه امداد و نجات جاده‌ای فعال در «گرمگ» و «امیریه» بوده که پایگاه امیریه فعلا در کانکس مستقر است و ساختمان این پایگاه در دست احداث است. 

راغب‌نافع با اشاره به فعالیت‌های جمعیت هلال احمر شهرستان در شش ماه نخست سال‌جاری، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی هلال احمر و اوقات فراغت ۲۱ دوره پایه شامل ۱۱ دوره کمک‌های اولیه و شش دوره آمادگی در برابر مخاطرات و سه دوره پایه داوطلبی و برگزاری سه دوره تخصصی پیش بیمارستانی مخابرات و ارتباطات عمومی نجات برای نجاتگران از جمله دوره‌های آموزشی برگزار شده توسط هلال احمر شهرستان رزن از ابتدای سال تاکنون بوده که در مجموع ۳۶۲ خانم و ۱۳۰ آقا در این دوره‌ها شرکت کردند.

او گفت: اوقات فراغت، برگزاری کارگاه اطفاء حریق، کمک‌های اولیه، آموزش پناه گیری و خروج اضطراری وچادر زنی، آموزش صحیح فشار خون کارگاه آموزشی کمک‌های اولیه برای مدیران مهد کودک‌ها از دیگر برنامه‌های برگزار شده هلال احمر این شهرستان طی مدت فوق بوده که این برنامه‌ها با حضور ۹۹۴ نفر از اعضای جوانان دانشجویی روستایی برگزار شده است.

رئیس هلال احمر شهرستان رزن گفت: در شش ماه نخست سال‌جاری ۲۴ مورد برنامه‌های بشردوستانه و عام المنفعه نیز با حضور ۲۲۸ نفر از اعضای جوانان شامل ایستگاه سلامت دیدار با خانواده شهدا، غبار روبی مزار شهدا، کاروان نیکوکاری و برگزاری ایستگاه نقاشی انجام شده است.

راغب نافع گفت: برگزاری هشت برنامه مذهبی با حضور ۵۹ نفراز اعضای جوانان و داوطلبان و امدادگران را می‌توان از دیگر برنامه‌های برگزار شده این جمعیت در شهرستان رزن برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار