رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: هیچ اولویتی در شهر تهران بالاتر اولویت حمل و نقل عمومی نیست و نباید در دستور کار مدیریت شهری باشد.

تهران سالهاست با کمبود اتوبوس در خطوط حمل و نقل عمومی خود دست و پنجه نرم می‌کند و شهروندان پایتخت هر روز که می‌خواهند از این وسیله برای جابه‌جایی درون شهر استفاده کنند این موضوع را لمس می‌کنند.

فرسوده شدن اتوبوس‌های قدیمی و از کار افتادن این وسیله نقلیه اوضاع را به سمت وخامت برد تا جایی که تامین وسیله حمل و نقل عمومی پایتخت در اولویت نخست مدیریت شهری پایتخت قرار گرفت و در بودجه امسال شهرداری تهران بیش از ۵۰ درصد بودجه به نوسازی و بازسازی حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفته در ابتدای دوره فعلی مدیریت شهری، حدود ۸۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در خطوط تحویل گرفتیم و امروز این تعداد به ۲۳۰۰ دستگاه افزایش یافته است.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اکنون توجه به خواست مردم برای حل مشکل حمل و نقل عمومی شکل گرفته و تامین نیاز به حمل و نقل عمومی با توجه به درخواست‌های مکرر مردم به ثمر نشسته است.

وی تاکید کرد: اتوبوس‌های با ظرفیت بیشتر به موازات قرارداد بسته شود و در این راستا ۵۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری در آستانه انعقاد قرارداد است.

تشکری هاشمی گفت: هیچ اولویتی در شهر تهران بالاتر اولویت حمل و نقل عمومی نیست و نباید در دستور کار مدیریت شهری باشد و باید به سرعت فضای خالی اتوبوس‌ها و واگن‌های مترو پر شود.

وی اظهار کرد: خوشبختانه بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی هم در حال انجام است و ۵۶۳ دستگاه اتوبوس دو کابین که پیش از این به صورت اسقاطی در یک گوشه از پارکینگ بودند، تعمیرات اساسی انجام شده است.

وی با بیان اینکه اکنون روند خوبی وجود دارد، اما با ایده آل فاصله داریم گفت: شهر تهران باید حدود ۹ هزار اتوبوس داشته باشد که اکنون به عدد ۲۳۰۰ دستگاه اتوبوس رسیده که باید تلاش کنیم این خلأ پر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار