رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان از حمایت این بنیاد از پژوهش‌ها و اقدامات کاربردی در حوزه سالمندی به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی سالمندان خبر داد.

سرگزی گفت: طی یک سال گذشته این بنیاد بر اساس قراردادی که در قالب طرح هسته‌های مسئله محور ویژه اعضای هیئت علمی (طرح شهید بهشتی) با موضوع "آینده پژوهی نظام ارائه خدمات سالمندی در بستر الکترونیک" منعقد کرده، نقشه راهی را برای اثرگذاری جامعه نخبگانی در راستای حل نظام مسائل حوزه سالمندی ترسیم نموده است.

وی افزود: بنیاد ملی نخبگان به منظور شبکه سازی میان اساتید برتر و نخبه و زمینه سازی برای اثرگذاری آن‌ها در حل مسائل و چالش‌های اساسی کشور، در قالب طرح شهید دکتر بهشتی، از تشکیل هسته‌های مسئله‌محور اعضای هیئت علمی، حمایت کرده و از نتایج مطالعات آن‌ها برای اثرگذاری در حل مسائل مهم کشور پشتیبانی می‌کند.

سرگزی تصریح کرد: روز جهانی سالمندان (اول اکتبر - نهم مهرماه سال جاری) که از طرف سازمان ملل متحد، روز جهانی سالمند نامگذاری شده است، امسال با شعار "تحقق وعده‌های اعلان جهانی حقوق سالمندان" گرامی داشته می‌شود و هدف از این اقدام، افزایش آگاهی مردم سراسر جهان در مورد فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی جمعیت سالخورده و بسیج جامعه برای رسیدگی به مشکلاتی است که سالمندان با آن مواجه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار