مدیرکل تعاون روستایی استان البرز از اجرای هفتمین کاروان ترویجی الگوی کشت ملی ویژه محصولات کشاورزی در استان خبر داد.

مصدقی گفت: این کاروان ترویجی در مراکز جهاد کشاورزی با مشارکت تعاونی‌های تولید و روستایی این استان همزمان با سراسر کشور برگزار شد که بیش از ۲۴ هزار نفر بهره‌بردار از یافته‌های علمی و تحقیقاتی بهره‌مند شدند.

مصدقی با بیان اینکه کاروان ترویجی با هدف افزایش بهره‌وری و میزان تولید محصولات کشاورزی با حضور یکپارچه و گسترده محققان، کارشناسان و خبرگان کشاورزی برگزار می‌شود، افزود: مصرف بهینه آب کشاورزی، توسعه کشت گیاهان دارویی و کم آب‌بر، جهش تولید در دیمزار‌ها و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی از محور‌های اصلی این کاروان ترویجی خواهد بود.

به گفته مدیرکل تعاون روستایی استان البرز، ترویج بیمه محصولات زراعی و مدیریت مخاطرات و تاب‌آوری در مقابل تنش‌ها، انتقال و نشر دانش و معرفی فنآوری‌های نوین از دیگر محور‌های مهم این کاروان ترویجی در استان است.

او با بیان اینکه برنامه‌ها در قالب کارگاه، روز انتقال یافته‌ها و روز مزرعه در واحد تولیدی کشاورزان و سازه‌های ترویجی همچون سایت الگویی، کانون یادگیری و مزارع نمایشی برگزار می‌شود، بیان کرد: اهمیت تناوب و تعیین مناسب‌ترین تناوب محصولات کشاورزی با توجه به خصوصیات آب و هوایی هر منطقه، رعایت تاریخ کاشت و اهمیت آن در افزایش عملکرد و آماده سازی زمین و تهیه بستر مناسب بذر با تأکید بر کشاورزی حفاظتی برخی از عناوین برنامه‌های آموزشی است.

برچسب ها: الگو کشت ، کشت غله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.