معاون تحقیقات شناسایی و ثبت ارقام جدید گیاهی موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: ۲۷۳ رقم جدید زراعی داخلی و خارجی مربوط به مراکز غیردولتی طی یکسال گذشته در این موسسه مورد آزمون‌های فنی تعیین ارزش زراعی و مصرف قرار گرفتند.

فرهاد خیری افزود: این رقم‌های جدید زراعی با انجام پژوهش‌های کاربردی تعیین ارزش زراعی و مصرف به منظور حصول اطمینان از برتری نسبی و تجاری آنها، ارزیابی فنی شدند.

وی بیان کرد: همچنین ۱۴۷ رقم زراعی جدید متعلق به موسسات تحقیقاتی دولتی داخلی مورد ارزیابی کیفی کارگروه‌های تخصصی کمیته ملی معرفی رقم قرار گرفته که از این تعداد، ۱۱۹ رقم تائید و برای کشت کشاورزان معرفی شدند.

خیری یاد آورشد: در ادامه انجام پژوهش‌های کاربردی به عمل آمده در حوزه ثبت و تجاری سازی، ۸۳۱ رقم وارداتی و داخلی به طور عمده از دسته سبزی و صیفی نیز مورد آزمون‌های فنی ریخت شناسی مورفولوژیک (تمایز، یکنواختی و پایداری) جهت تجاری سازی و معرفی به جامعه کشاورزی کشور قرار گرفتند.

وی از افزایش ظرفیت اجرایی آزمون‌های فنی ثبت تجاری سازی در ۲۰ استان کشور خبر داد و گفت: کارگروه‌های تخصصی کمیته معرفی رقم سال گذشته از ۲۶۵ لاین و ژنوتیپ متقاضی معرفی متعلق به موسسات تحقیقاتی دولتی بازدید و ارزیابی فنی داشته اند.

موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال وزارت جهاد کشاورزی در کرج مستقر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار