در پی ارتحال آیت‌الله جعفری اراکی، استاندار مرکزی پیام تسلیت صادر کرد.

متن پیام تسلیت دکتر فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی در پی ارتحال آیت‌الله جعفری اراکی بدین شرح است:

بسم‌الله الرَّحْمنِ الرَّحِیم
انالله و انا الیه راجعون

رحلت عالم پارسا و پرهیزگار، استاد برجسته حوزه و از شاگردان و یاران دیرین امام خمینی (ره)، حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمد جعفری اراکی (رضوان الله تعالی علیه) موجب تألم و تأسف گردید.

این فقیه پارسا که از مفاخر دیار آفتاب بود یک عمر تلاش خود را به تعلیم، تبیین و ترویج معارف قرآنی و اسلامی معطوف داشت و با اندوخته‌های علمی و عملی خود، در مسیر تربیت طلاب و مبلغین علوم و معارف اسلامی به مجاهدت پرداخت.

اینجانب این ضایعه را به علمای اعلام، حوزه‌های علمیه، مردم شریف اراک، شاگردان، علاقمندان و به ویژه بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن عالم فرزانه، غفران و رحمت الهی و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

گفتنی است، آیت الله حاج شیخ محمد جعفری اراکی در اسفند ماه سال ۱۳۱۰ شمسی در منطقۀ کَرَهرود اراک متولد شد و از سن یازده سالگی تحصیلات حوزوی خود را در مدرسه حاج محمد ابراهیم اراک آغاز کرد؛ پس از پایان مقدمات در سال ۱۳۲۵ شمسی به حوزۀ علمیه قم رفت و سپس بعد از پایان سطوح عالی برای تکمیل دروس حوزوی و درس خارج فقه و اصول در سال ۱۳۳۱ شمسی راهی عراق و شهر نجف می‌شود

ایشان در زمان تشرف امام خمینی (ره) به نجف بیش از ۱۴ سال از محضر امام راحل استفاده کرد و پس از بازگشت به ایران بیش از سه دهه چراغ بحث و تدریس خارج فقه و اصول را در حوزه علمیه مروی روشن نگاه داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.