معاون پارلمانی دولت شهید رئیسی درباره شهادت سید حسن نصرالله نکاتی را بیان کرد.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی دولت شهید رئیسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به شهادت سید حسن نصرالله بیان کرد: حزب الله و مردم لبنان به حمایت از مردم بی دفاع غزه وارد این نبرد شدند و رژیم صهیونیستی با زیر پا گذاشتن همه قواعد و مقررات بین‌المللی و موازین انسانی این گونه به آنها تهاجم کرد و مردم ساکن ضاحیه جنوبی لبنان را مورد هدف قرار داد که موجب اعتراض بسیاری از شخصیت ها و مردم بخشهای مختلف دنیا شد.

وی ادامه داد: در گذشته هم شاهد بودیم آقای سید عباس موسوی را به همراه زن و فرزندش ترور کردند و سایر فرماندهان را نیز با ترور از سر راه خود برداشته است. اما جای تاسف این است که فرمان این ترور از سازمان ملل صادر شده است؛ از جایی که باید مرکز حمایت از صلح و امنیت در جهان باشد. قطعا آمریکایی ها حامی این ترور بودند و آقای بایدن هم اعلام کرد نتانیاهو حق داشت که این اقدام را انجام دهد.

حسینی افزود: اینها از دیرباز کینه سید حسن نصرالله قهرمان بی بدیل جبهه مقاومت را به دل داشتند چون صهیونیست ها جنوب لبنان را اشغال کرده بودند و حتی به بیروت هم رسیده بودند و این مجاهدت و روحیه شهادت طلبی نیروهای حزب الله بود که آنها را وادار به عقب نشینی کرد و اولین شکست سختی بود که خوردند.

وی گفت: صهیونیست ها در سال ۲۰۰۰ کاملا از لبنان خارج شدند در حالی که قبلاً خود را شکست ناپذیر جلوه میدادند اما این حادثه توانمندی حزب الله را نشان داد؛ این تصور که حالا با ترور فرماندهان حزب الله می‌توانند این جنبش را متوقف کنند قطعاً یک تصور نادرستی است.

معاون پارلمانی دولت شهید رئیسی بیان کرد: وقتی که عباس موسوی را هم ترور کردند و به شهادت رسید شاهد بودیم که آقای سید حسن نصرالله که در آن زمان ۳۲ سال بیشتر نداشت توانست حزب الله را سازماندهی بسیار خوبی  کند، آموزش بدهد و علیرغم محدودیت‌هایی که داشتند یک ارتش تشکیل بدهد. در واقع با وجود اینکه یک گروه مقاومت بیشتر نیستند اما توانستند چه کارهای بزرگی انجام دهند امروز هم مردم فلسطین  و جمهوری اسلامی که همیشه حامی جبهه مقاومت بوده در این مسئله هم ساکت نخواهد بود و همانطور که رهبر فرزانه انقلاب اعلام کردند  از دیرباز جمهوری اسلامی حمایت‌های خود را انجام داده است.

خبرنگار: فاطمه تورانلو

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ترور نصرالله هم اسرائیل جنایتکار را نجات نخواهد داد. ترور شهید نصرالله با حمایت آمریکایی‌ها و غربی‌ها صورت گرفته است.
۱۲:۱۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۳
ترور نصرالله هم اسرائیل جنایتکار را نجات نخواهد داد. ترور شهید نصرالله با حمایت آمریکایی‌ها و غربی‌ها صورت گرفته است.
آخرین اخبار