در مراسمی کتاب حاجی ناز‌ها با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی و مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان رونمایی و نقد و بررسی شد.

حاجی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: باید افرادی که در دوران جنگ حضور داشتند را بیشتر به نسل‌های بعدی معرفی کنیم.

سرهنگ فلاحی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: تقاضایی که از نویسنده‌ها داریم این است که فرهنگ دفاع مقدس را به خوبی و درستی نه تنها در درون کشورمان بلکه خارج از کشور هم معرفی کنیم و نسل‌های بعدی ما آگاه شوند.

او افزود: نویسندگان ما نیز باید بیشتر مطالعه کنند تا بتوانند بهتر و بیشتر افراد را معرفی کنند و کتاب‌های بیشتری بنویسند.  

میرزائی نویسنده قاینی نیز در این جلسه گفت: برای بررسی کتاب اولین موضوع طرح جلد کتاب است که باید آن را تحسین کنیم از سوی دیگر نیز صفحه آرایی و جلد کتاب عالی است و باید به نویسنده این کتاب خانوم جعفر نیا تبریک گفت.  

او افزود: ابتکاری که در این کتاب به خرج دادند این است که از زبان یک پسر بازیگوش دبیرستانی کتاب بیان می‌شود و راوی کتاب یک جوان است.

میرزائی بیان کرد: در موقعیت‌های مختلف از شهدای آیسک یاد شده است و از شهدایی همچون آینه دار و انصاری که این موضوع قابل تحسین است.

این نویسنده قاینی با بیان اینکه کلمه حاجی ناز‌ها که به عنوان نام کتاب انتخاب شده است هم بسیار زیبا است ادامه داد: حاجی ناز‌ها در منطقه آیسک به معنای پرستو است.  

او با بیان اینکه نقد صمیمی این کتاب نیز بسیار قابل توجه است و خواننده با کتاب انس می‌گیرد عنوان کرد: استفاده از تعابیر گویشی و همچنین استفاده از شعر از زیبایی‌های این کتاب است.  

میرزائی گفت: یکی از نکته‌هایی جالبی که در این کتاب وجود داشت الگو برداری از شهدا بود.  

اکبری کارشناس ادبی کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در خصوص نقد این کتاب گفت: لحن و بیان ساده و روان نویسنده به گونه‌ای است که برای نوجوانان این کتاب بسیار مناسب است و به نظرم اگر قرار است جلسه‌ای برگزار شود با حضور نویسنده و نوجوانان باشد تا نویسنده و مخاطب باهم دیدار کنند.  

او افزود: عنوان کتاب نیز بسیار زیبا و رازآلود است و یک کششی ایجاد می کند تا مخاطب کتاب را بخواند.  

اکبری بیان کرد: موضوعی که در نوشتن خیلی مهم است این است که جنگ را به نویسندگان و هنرمندان بسپاریم تا خلق اثر بپردازند.

کارشناس ادبی کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان با بیان اینکه اشاره به لهجه‌ها یکی از شگرد‌های نویسنده است و در این کتاب بسیار خوب و مناسب استفاده شده است اظهار کرد: لهجه آیسکی در این کتاب بسیار کمتر دیده شده است.

زهرا سادات جعفرنیا نویسنده کتاب حاجی ناز‌ها نیز گفت: انشالله که در چاپ‌های بعد ایرادات مطرح شده کتاب را برطرف می‌کنم.  

او افزود: چند سالی است که نویسندگی کتاب را آغاز کرده ام و لیسانس زبان ادبیات عرب دارم، چند کتاب چاپ کرده ام و به دنبال آن هستم که کتاب‌های دیگری را نیز به چاپ برسانم.

کتاب حاجی ناز‌ها (پرستوها) توسط زهرا سادت جعفرنیا در ۳۶۳ صفحه در خصوص شهدا و ایثارگران شهر آیسک تهیه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار