دیپلمات کشورمان گفت: همانگونه که بعد از فقدان شهید سیدعباس موسوی حزب الله دچار خلل نشد، در شرایط فعلی هم با همان صلابت به راه خود ادامه می‌دهد.

حمیدرضا آصفی، سخنگوی پیشین وزارت خارجه در گفت‌وگو با شبکه خبر با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سید حسن نصرالله، گفت: نباید موضوع لبنان و موضوع غزه را در حد یک حادثه یا شهادت و جنایات رژیم اسرائیل تزنل دهیم بلکه موضوع، موضوع خاورمیانه و آینده کشور‌های منطقه است. رژیم صهیونیستی اشتباه بزرگی مرتکب شد و فکر می‌کرد پیروز میدان خواهد بود و از همین رو نیز به تئوری هیتلر روی آورد. تئوری هیتلر این بود که اگر پیروز شویم هیچکس از ما سوال نمی‌پرسد که چرا این اقدامات را انجام دادید بلکه همواره از بازنده پرسیده می‌شود چرا.

آصفی گفت: همانگونه که بعد از فقدان شهید سید عباس موسوی حزب الله دچار خلل نشد در شرایط فعلی هم با همان صلابت به راه خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: معتقدم همانگونه که حزب الله در  جنگ ۲۰۰۶، در جنگ ۳۳ روزه در برابر رژیم صهیونیستی ایستاد و اجازه نداد به اهداف خود برسد در این زمان هم جبهه مقاومت و حزب الله خود را سریع بازسازی خواهد کرد و با همان صلابت راه خود را ادامه خواهد داد. در غزه شاهد بودید زمانی که هنیه شهید شد به سرعت یحیی سنوار به جای وی آمد.

آصفی افزود: یکی از علت‌هایی که رژیم صهیونیستی این جبهه جدید را با این سرعت باز کرد ناکامیش در غزه بود؛ این رژیم می‌خواست خود را از زیر بار فشاری که در خصوص اسیران اسرائیلی در دست حماس هست نجات بدهد؛ نتانیاهو یکبار در کنگره آمریکا سخنرانی کرد و بعد جنایت شهادت هنیه اتفاق افتاد. این بار رفت به آمریکا برای مجمع عمومی سازمان ملل و این اتفاق افتاد و این نشان می‌دهد که این اتفاقات با همکاری و رابطه تنگاتنگ کشور‌های غربی اتفاق میفتد.

این دیپلمات کشورمان گفت: با این حال این اتفاقات کمکی به امنیت رژیم صهیونیستی نمی‌کند و رژیم صهیونیستی همچنان باید با ترس و نگرانی و ناامنی زندگی کند و حزب الله همچنان که بعد از ۲۰۰۶ ادامه داد، ادامه خواهد داد. حدود ۳۰ سال پیش سید عباس موسوی به شهادت رسید و سید حسن نصرالله در ۳۲ سالگی پرچم حزب الله را به دست گرفت و حزب الله را رهبری کرد تا اینجایی که امروز رسیدیم. شک نکنید همانگونه که بعد از فقدان شهید سید عباس موسوی حزب الله دچار خلل و کاستی نشد در شرایط فعلی هم حزب الله با همان صلابت و بلکه بیشتر به راه خود ادامه می‌دهد.

سخنگوی پیشین وزارت خارجه خاطرنشان کرد: متاسفانه ما شاهد هستیم که دولت آمریکا و انگلیس و برخی از کشور‌های غربی از بن دندان از نتانیاهو حمایت می‌کنند. تصور من این است که نتانیاهو به دنبال این است که این بحران فروکش نکند زیرا اگر این بحران تمام شود نوبت بازخواست خودش خواهد رسید. من فکر می‌کنم نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نه راه پس دارد و نه راه پیش. معتقدم که نتانیاهو با این سیاست، قدرت ادامه دادن نخواهد داشت؛ کمااینکه در سازمان ملل شاهد بودید سالن خالی بود و بسیاری از سالن بیرون رفتند، بسیاری نتانیاهو را هو کردند و چند نفر هم شدید علیه وی صحبت کردند. در میان مردم هم وضعیت این فرد بسیار بدتر از دولتمردان است.

وی در پایان تاکید کرد: افکار عمومی دنیا واقعاً از رژیم صهیونیستی و شخص نتانیاهو متنفرند و من فکر می‌کنم شرایط و فضا برای نفس کشیدن نتانیاهو در آینده بسیار سخت خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار