مدیر جهاد کشاورزی ایذه پیش بینی کرد امسال کشت پاییزه غلات گندم و جو، گیاهان روغنی، علوفه و گیاهان دارویی در بیش از ۳۵ هزار هکتار از اراضی این شهرستان انجام شود.

نوید احمدی با بیان اینکه کشت پاییزه محصولات زراعی هرساله از ۱۵ آبان تا ۱۵ آذر ماه در شهرستان انجام می‌شود، گفت: پیش بینی می‌شود امسال در بیش از ۳۵ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت پاییزه غلات گندم و جو، گیاهان روغنی، علوفه و گیاهان دارویی اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه ماشین آلات و ادوات کشاورزی برای کشت پاییزه آماده سازی شده و دستگاه‌های بوجاری در منطقه فعال شده اند، افزود: با توجه به اینکه امکان افزایش سطح زیرکشت وجود ندارد در تلاش هستیم عملکرد محصول در واحد سطح را افزایش دهیم در همین راستا جهت رفع موانع افزایش تولید در واحد سطح تمهیدات مدیریتی از جمله آموزش مورد نیاز بهره برداران، عرضه به موقع نهاده ها‌ی بذر، کود و سم، استفاده از بهترین تاریخ کاشت اندیشیده شد.

احمدی ادامه داد: با توجه به گزارش هواشناسی مبنی بر بارش خوب نزولات جوی، حدود ۹۵ درصد از اراضی قابل کشت به صورت دیم کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه با بیان اینکه امسال توزیع نهاده‌های شیمیایی در شهرستان براساس موقعیت مکان یابی اراضی و تهیه نقشه UTM زمین کشاورزی انجام خواهد شد، اضافه کرد: یکی از مهمترین اهداف ما در سال زراعی جدید طرح اصلاح الگوی کشت برای مقابله با خشکسالی و افزایش کمی و کیفی محصول است که در این طرح گیاهان کم آب بر و با ارزشی مانند کاملینا، گلرنگ و کلزا ترویج خواهند شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.